Annons

 Nybytt blir mer socialt med ny Facebook-applikation

Nybytt blir mer socialt med ny Facebook-applikation

2013-10-16 11:20

Nybytt lanserar Sveriges första Facebook-app för köp-och säljannonser. Facebook-användare ska nu snabbt och gratis kunna skapa en annons som får maximal spridning i sociala medier. Förutom ett snabbare avslut hoppas man även att Facebook-integrationen ger ökad transparens och öppenhet.

Den svenska appen Nybytt, som lanserades i april i år, fick en flygande start och gick snabbt om Blocket och Tradera i antal nedladdningar i App Store. Nu satsar man vidare och lanserar den första svenska köp- och säljappen på Facebook.

Nybytt satsar hårt på att marknadsföra sig som den sociala köp-och säljappen så det här känns som ett naturligt steg. Och eftersom de flesta redan är inloggade på Facebook, samt att det är gratis att annonsera på Nybytt, ska det nu gå rekordsnabbt att skapa en annons.
– Vi har sett att människor är trötta på att betala för annonser som inte leder till avslut och därmed har ett nytt fenomen fötts; Loppis-grupperna på Facebook. Grupperna växer och växer men det saknas en bra sökfunktion och ett smidigt sätt att få överblick. Med Nybytts Facebook-app går det blixtsnabbt att lägga upp en annons som är sökbar, kategoriserad och enkel att dela i sitt nätverk på Facebook, säger Mikael Behrenfors, grundare och VD på Nybytt.

Moderniserar marknadsplatsen

Nybytt säger själva att de strävar efter att erbjuda en modern, schysst och öppen marknadsplats. Därför loggar användarna in med sina Google+ eller Facebook-konton, något som ger ökad transparens och öppenhet vid ett fysiskt möte.

Med den nya Facebook-appen ska det även bli smidigare för säljaren att dela sin annons i sitt eget nätverk, hjälpa vänner att sprida deras och själva upptäcka om de har en vän som vill sälja den där väskan som hen suktat efter.

Appen är också ett första steg i att modernisera marknadsplatsen och göra den mer effektiv genom att använda sociala medier. Användarna kan söka på ort, sökord eller kategori och få resultatet presenterat som ett bildgalleri.
– En annons som sprids i sociala medier ökar exponeringsgraden med 2000 procent jämfört med ”anslagstavlan”. Att kunderna dessutom kan avsluta köpet direkt i Nybytt, via chatten, istället för att bli hänvisad till mail, telefon eller SMS, gör att fler kommer till avslut snabbare och därmed byter fler saker hem, säger Mikael Behrenfors.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta