Annons

120 kontakter i 7 länder när Chiquelle lanserade chatt Chiquelle har blivit med chatt

I dag: 120 kontakter i 7 länder när Chiquelle lanserade chatt

2016-08-24 14:19

Chiquelle testar att chatta med kunderna som ett steg i att ge kunderna snabbare service.

När Ehandel.se testade ett urval av e-handlarnas livechattar tidigare i år stod det snabbt klart att live inte alltid betyder att det finns någon där när man vill chatta. Men att ha direktkontakt med sina kunder har förstås sina fördelar.

För Chiquelle, som sedan starten skött mycket av sin kundservice via Instagram och mail, är det just snabbheten i livechattarna som lockar. I dag lanserade företaget livechattar på ett antal av sina marknader.

"Kan bli tio gånger bättre"

Och satsningen verkar hittills ha fallit väl ut. Några timmar in på dagen hade 120 chattare från sju länder kontaktat Chiquelle via fyra av företagets sidor. De flesta har enligt VD:n Pouya Boland undrat när plagg som sålts ut kommer att finnas i lager igen och när nya produkter ska lanseras.

Annons
Annons
- Vi är glada över utfallet eftersom det här visar att våra unika produkter är så populära att kunderna vill veta de exakta datumen för när varor släpps även om man kan skriva upp sig på att få notiser, säger Pouya Boland.

Om Chiquelles chatfunktion fortsätter att vara populär kommer e-handlaren att rulla ut kontaktmodellen till alla sina marknader, däribland Sverige. Ambitionen är att göra servicen till kunderna snabbare och mer effektiv.

- Kundservice handlar inte längre om att bara svara på mail, det är extremt viktigt att ge så snabb service som möjligt. Titta bara hur långt amerikanerna har kommit när det gäller att ge bra kundservice. Sättet vi behandlar kunder på i Europa kan bli tio gånger bättre, säger Pouya Boland.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Annons
Annons
Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Klart: E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Chiquelles vd till Nordens största e-handelskonferens.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Släpper lös varumärkena redan denna vecka.

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Rappare nära att skjuta en av nätbutikens chaufförer

Vill se västar på buden.

Amazon vann - Sydamerika förlorade

Domänslaget: Amazon vann - Sydamerika förlorade

Slaget om toppdomänen är över.

Annons
Annons
Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Lämnar toppjobb hos Fyndiq för VD-jobbet hos Eniro

Fick sparken 2014 - nu är hon tillbaka.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta