Annons

1500 handlare delade på 168 miljoner från Fyndiq

1500 handlare delade på 168 miljoner från Fyndiq

2015-03-12 09:46

Merförsäljningskanalen Fyndiq, som under förra året tog in nytt kapital och lanserade kopplingar mot flera stora e-handelsplattformar, fortsätter att generera pengar till landets e-handlare. Totalt betalade man ut nästan 170 miljoner kronor till fler än 1500 handlare som använde sig av sajten.

Fyndiq, som lanserat officella kopplingar till flera stora plattformar den senaste tiden, fortsätter att växa. Merförsäljningskanalen har nyligen släppt lite siffror för 2014 och under förra året ska fler än 1500 handlare använt sig av Fyndiq.

Samtidigt har bolaget, som med nya pengar i kassan siktar på internationell expansion, betalat ut 168 miljoner kronor till handlarna.

– Vi är väldigt glada över att vi lyckats generera så stor försäljning till handlarna under 2014 och att vi återigen bevisar att vi kan växa tillsammans. Samtidigt är vi stolta över att mer än 800 nya handlare har valt att samarbeta med oss under året, säger Fredrik Norberg, marknadschef och medgrundare.

139 produkter per dag

Vissa av de som säljer på Fyndiq är mer lyckosamma än andra. 37 handlare sålde för mer än 1 miljoner kronor och den som nådde störst försäljning på marknadsplatsen sålde i genomsnitt 139 produkter per dag.

Annons
Annons

Totalt genererade Fyndiq över 1,5 miljoner order till alla handlare under 2014, vilket kan jämföras med 550 000 året innan.

– Extra stolt är jag över att det är så många olika handlare som får försäljning via vår marknadsplats. 75 handlare hade mer än 5000 ordrar via Fyndiq och hela 233 stycken hade över 1000 ordrar. Det viktigaste för oss som marknadsplats är att generera försäljning till våra handlare, säger Fredrik Norberg.

Denna artikel har flera sidor:

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta