Annons

1500 handlare delade på 168 miljoner från Fyndiq

1500 handlare delade på 168 miljoner från Fyndiq

2015-03-12 09:46

Merförsäljningskanalen Fyndiq, som under förra året tog in nytt kapital och lanserade kopplingar mot flera stora e-handelsplattformar, fortsätter att generera pengar till landets e-handlare. Totalt betalade man ut nästan 170 miljoner kronor till fler än 1500 handlare som använde sig av sajten.

Fyndiq, som lanserat officella kopplingar till flera stora plattformar den senaste tiden, fortsätter att växa. Merförsäljningskanalen har nyligen släppt lite siffror för 2014 och under förra året ska fler än 1500 handlare använt sig av Fyndiq.

Samtidigt har bolaget, som med nya pengar i kassan siktar på internationell expansion, betalat ut 168 miljoner kronor till handlarna.

– Vi är väldigt glada över att vi lyckats generera så stor försäljning till handlarna under 2014 och att vi återigen bevisar att vi kan växa tillsammans. Samtidigt är vi stolta över att mer än 800 nya handlare har valt att samarbeta med oss under året, säger Fredrik Norberg, marknadschef och medgrundare.

139 produkter per dag

Vissa av de som säljer på Fyndiq är mer lyckosamma än andra. 37 handlare sålde för mer än 1 miljoner kronor och den som nådde störst försäljning på marknadsplatsen sålde i genomsnitt 139 produkter per dag.

Annons
Annons

Totalt genererade Fyndiq över 1,5 miljoner order till alla handlare under 2014, vilket kan jämföras med 550 000 året innan.

– Extra stolt är jag över att det är så många olika handlare som får försäljning via vår marknadsplats. 75 handlare hade mer än 5000 ordrar via Fyndiq och hela 233 stycken hade över 1000 ordrar. Det viktigaste för oss som marknadsplats är att generera försäljning till våra handlare, säger Fredrik Norberg.

Denna artikel har flera sidor:

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta