17 000 boxar utskickade när Dejtboxen fyller 1 år

Firar med jubileumsbox som ska bjuda på "upplevelser för alla sinnen".

Även om det har förekommit en del funderingar kring hur länge prenumerationstrenden inom e-handeln kan tänkas hålla i sig, är en sviktande efterfrågan inte något som har märkts av hos boxföretaget Crate Inventors. Sedan starten i juni 2016 har nämligen företagets prenumerationslåda Dejtboxen skickat ut fler än 17 000 boxar, som har innehållit sammanlagt tolv olika aktiviteter för förälskade par att sysselsätta sig med.

- Dejtboxen har varit en succé sedan starten. Vi är säkra på att de flesta som lever i en parrelation vill vårda den, men vi tror också att det samtidigt finns mycket annat som tar uppmärksamhet. Vi skapar varje månad nya, kreativa dejtupplevelser, som ger par i hela landet möjlighet att umgås och upptäcka varandra på sätt som de annars inte gör, säger Beatrice Flink Forsgren, VD på Crate Inventors, i ett pressmeddelande.

Annons

Kund fick fjärilar i magen

Enligt företaget är det en hel del kunder som väljer att få hem en dejtbox varje månad.

- Riktigt spännande, även fast jag och sambon bor tillsammans och har varit tillsammans i tre år så fick vi fjärilar i magen! ska en av dem ha sagt om tjänsten, enligt Crate Inventors.

För att fira att det första verksamhetsåret nu har lagts till handlingarna ska Dejtboxen släppas i en särskild jubilumsutgåva. Crate Inventors har inte avslöjat exakt vad den ska innehålla, men berättar i pressmeddelandet att det handlar om “upplevelser för alla sinnen och utmaningar, som inspirerar till både emotionell närhet och intimitet”.

Utöver Dejtboxen ligger Crate Inventors bakom bland annat Bakboxen.

Annons