Annons

220 extra medarbetare ska ta Jollyroom genom julhandeln Jollyrooms HR-team är glada över att vara i mål efter en hektisk höst

220 extra medarbetare ska ta Jollyroom genom julhandeln

2018-11-22 10:28

Plus 100 nya heltidstjänster.

I samband med årets julhandel väntar sig Jollyroom en tillväxt på 50 procent, och för att klara av att hantera alla extra order har e-handlaren stärkt upp med 100 nya heltidsanställda samt 220 personer som ska arbeta extra på lagret och Jollyrooms kontor under årets mest hektiska period.

I Q4 ligger "den riktiga matchen"

Förra året omsatte Jollyroom 100 miljoner kronor bara under Black Week, och i år ser den här veckan ut att komma upp i 150 miljoner kronor. Var företaget landar för hela julhandeln återstår att se, men den nyanställda personalen ser inte direkt ut att få sitta sysslolös på lagret.

- Vi har växt kraftigt under hela året men det är i kvartal fyra den verkliga matchen ligger. För att ge verksamheten rätt förutsättningar att kunna hantera tillväxten med kvalitet, har vi under hösten gjort en rad investeringar i bland annat byggnader, nya system och fler duktiga medarbetare, säger Jollyrooms VD och majoritetsägare Ole Sauar, i ett pressmeddelande.

Under hösten har Jollyroom gjort flera investeringar i att automatisera sitt lager, bland annat genom att köpa in systemet AutoStore, men har alltså ändå ett fortsatt behov av extra personal. 

LÄS ÄVEN: Jollyroom köper robotar för 80 miljoner: "Dubblar vår kapacitet"

Annons
Annons

"Roligt att rekrytera internt"

Jollyroom räknar med att kunna erbjuda förlängda anställningar till många av dem som arbetar extra på företaget under november och december.

- Det finns ingenting som är så roligt och givande som att rekrytera internt och se våra stjärnor växa och utvecklas. Inför julen har flera duktiga medarbetare på Jollyroom tagit klivet in i nya ansvarsroller med fokus på att utbilda, coacha och leda personal. De spelar en jätteviktig roll för att säkra både bra upplärning och trivsel i arbetsgruppen, säger Terese Fernbring, personalchef på Jollyroom.

Jollyroom uppges inte använda sig av några bemanningsföretag, utan alla medarbetare är anställda direkt hos Jollyroom.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta