Annons

3D-företaget får stor kund till sin e-handelstjänst Thomas Krotkiewski

3D-företaget får stor kund till sin e-handelstjänst

2019-01-28 07:00

"Simulering direkt i webbläsaren".

I mitten av förra året kunde vi rapportera om ett nytt företag 3ngage, som hade tagit fasta vid nya forskningsresultat. Studien visade att 3D i e-handeln faktiskt fungerade. Företaget jobbar med 3D-visualiseringar för nätbutiker och nu rapporterar 3ngage att de har fått en stor och anrik kund.

LÄS ÄVEN: Forskningsresultat visar att 3D i e-handeln fungerar

Husqvarna har nämligen valt 3ngage för att, på nätet, visualisera företagets robotgräsklippare. Tillsammans har man skapat "interaktiva produktupplevelser", som nu ska testas på ett antal marknader. Bland annat så visualiseras det steg för steg hur man kan byta gräsklipparknivarna.

Annons
Annons
- Det handlar om att öka kundnyttan genom att låta kunden på ett enkelt och lättillgängligt sätt testa produkten i en simulering direkt i webbläsaren, säger Thomas Krotkiewski, skapare av 3ngage, i ett pressmeddelande.

"Ambitionen är att lansera globalt"

3D-visualiseringarna, som kunderna kan interagera med, ska inte bara användas på nätet utan även på digitala touchskärmar i butik.

- Husqvarna börjar nu med att testa de interaktiva produktupplevelserna på ett antal internationella marknader med ambitionen att lansera dem globalt när det finns tillräckligt med underlag för att bekräfta nyttan för kunden, meddelar 3ngage.

Visualiseringarna ska vända sig till båda befintliga ägare av produkterna samtidigt som de sägs hjälpa potentiella köpare på nätet, genom att ge en djupare förståelse för hur produkterna fungerar. Den interaktiva kundupplevelsen går att se här.

- Vi har stora förväntningar på det här testet och vårt fortsatta samarbete med Husqvarna, säger Thomas Krotkiewski.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta