Annons

3D-visualisering ska hjälpa kunden bli säker på sitt val

3D-visualisering ska hjälpa kunden bli säker på sitt val

2013-08-12 09:34

Nu kan du snart se om soffan i tidningsannonsen passar i ditt vardagsrum med hjälp av en smartphone eller surfplatta. Inom kort lanserar Confident Living Sveriges första annonskampanj som möjliggör 3D-visualisering av möbler och belysning.

I slutet av förra året skrev vi om det då nystartade London och Helsingfors-baserade företaget Sayduck, som skapat en ny applikation som hjälper användaren att se hur olika möbler passar in i hemmet.

Med hjälp av deras app och en mobiltelefon eller läsplatta kan användaren visualisera möbler och belysning i 3D i sitt hem med hjälp av "markörer" och "augmented reality".

Applikationen finns i dag tillgänglig för både iPhone och Android och snart kommer e-handlaren ConfidentLiving.se att använda sig av tjänsten i olika annonskampanjer.

Genom att lägga ut tidningsannonsen på valfri plats i hemmet, starta appen och rikta kameran mot annonsen, kan användaren se samtliga produkter i annonsen i 3D i den reella miljön.
– Confident Living och SayDuck presenterar här framtidens sätt att handla. Appen visar produkterna i verklig storlek, i alla färger, från alla vinklar, som om den verkligen fanns där hemma. Tack vare appen överbryggar vi gapet mellan offline och online genom att föra en närmast identisk återgivning av produkter till våra kunders hem vilket möjliggör ett mer välgrundat köpbeslut och en väldigt spännande interaktion med vår kund, säger Anni Påhlman, grundare av ConfidentLiving.
Revolutionerar köpprocessen

Confident Living har under innevarande år ensamrätt för användandet av Sayduck´s visualiseringstjänst inom e-handel på konsumentsidan, och den 15 augusti lanserar man Sveriges första annonskampanj som möjliggör 3D-visualisering av möbler och belysning.

Annonskampanjen kommer löpa året ut i utvalda inredningstidningar, och enligt Anni Påhlman kommer kampanjen att revolutionera köpprocessen av varor som möbler och designvaror.
– Framtidens shopping kommer till stor del äga rum på nätet. Ny teknik kommer driva på utvecklingen och skapar så småningom en bättre köpupplevelse online än i den fysiska butiken. Ett steg i utvecklingen är denna app som snart kommer vara en naturlig del i vår shoppingupplevelse, säger Anni Påhlman.



Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
E-handeln som ökade med 400 procent på två år

E-handeln som ökade med 400 procent på två år

Bra Sommarmöblers e-handel gick från att stå för 5 till 25 procent av försäljningen.

Annons
Annons

Sportlala tar in fem miljoner - ska satsa på friluftsliv

Med nya miljoner i bagaget ska Sportlala bland annat rekrytera ny personal.

Därför har matkassen längre ledtid än självplocket

Därför har matkassen längre ledtid än självplocket

Ehandel.se har undersökt varför den färdigplanerade matkassen måste beställas en vecka i förväg medan den självplockade kassen kan levereras samma dag.

Digital begravningsbyrå får kritik:

Digital begravningsbyrå får kritik: "En förödande lögn"

Begravningstjänsten Funera fälls av Reklamombudsmannens opinionsnämnd för att ha vilselett kunderna med en prisjämförelse.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ogvall tar strid för <nobr>e-handeln</nobr> - rasar mot spritförbudet

Ogvall tar strid för e-handeln - rasar mot spritförbudet

Dubbelmoral av Sveriges regering, anser Svensk Digital Handels VD Jonas Ogvall.

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

Adlibris fysiska butik ska bli ett e-handelsombud. Nu tar företaget in en ny kassalösning. 

Shopifys Google-ambitioner: mångdubblar personalstyrkan

Ska utöka personalen från 200 till 1000.

Annons
Annons
E-handeln ökar kraftigt - över <nobr>40 000</nobr> butiksjobb försvinner

E-handeln ökar kraftigt - över 40 000 butiksjobb försvinner

Tre handelsbolag om dagen i konkurs - men e-handeln boomar fram till 2025.

Ny forskning: Folk på plats viktigt för framgång utomlands

E-handlare som vill in på en ny marknad gör klokt i att satsa på geografisk närvaro, enligt en ny avhandling.

Adlibris miljoninvesterar i Shipwallet:

Adlibris miljoninvesterar i Shipwallet: "Har en samsyn"

Frakttjänsten och e-handlaren fördjupar sitt samarbete.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Nosto Solutions Ab söker:

Business Development Manager - Sweden

SwedOffice söker:

Digital marknadsförare/marknadsansvarig

Sharespine AB söker:

Integrationstekniker e-handel

Indiska Magasinet AB söker:

Produktägare/Projektledare e-handel och Omnikanal

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem