Annons

3D-visualisering ska hjälpa kunden bli säker på sitt val

3D-visualisering ska hjälpa kunden bli säker på sitt val

2013-08-12 09:34

Nu kan du snart se om soffan i tidningsannonsen passar i ditt vardagsrum med hjälp av en smartphone eller surfplatta. Inom kort lanserar Confident Living Sveriges första annonskampanj som möjliggör 3D-visualisering av möbler och belysning.

I slutet av förra året skrev vi om det då nystartade London och Helsingfors-baserade företaget Sayduck, som skapat en ny applikation som hjälper användaren att se hur olika möbler passar in i hemmet.

Med hjälp av deras app och en mobiltelefon eller läsplatta kan användaren visualisera möbler och belysning i 3D i sitt hem med hjälp av "markörer" och "augmented reality".

Applikationen finns i dag tillgänglig för både iPhone och Android och snart kommer e-handlaren ConfidentLiving.se att använda sig av tjänsten i olika annonskampanjer.

Genom att lägga ut tidningsannonsen på valfri plats i hemmet, starta appen och rikta kameran mot annonsen, kan användaren se samtliga produkter i annonsen i 3D i den reella miljön.
– Confident Living och SayDuck presenterar här framtidens sätt att handla. Appen visar produkterna i verklig storlek, i alla färger, från alla vinklar, som om den verkligen fanns där hemma. Tack vare appen överbryggar vi gapet mellan offline och online genom att föra en närmast identisk återgivning av produkter till våra kunders hem vilket möjliggör ett mer välgrundat köpbeslut och en väldigt spännande interaktion med vår kund, säger Anni Påhlman, grundare av ConfidentLiving.
Revolutionerar köpprocessen

Confident Living har under innevarande år ensamrätt för användandet av Sayduck´s visualiseringstjänst inom e-handel på konsumentsidan, och den 15 augusti lanserar man Sveriges första annonskampanj som möjliggör 3D-visualisering av möbler och belysning.

Annonskampanjen kommer löpa året ut i utvalda inredningstidningar, och enligt Anni Påhlman kommer kampanjen att revolutionera köpprocessen av varor som möbler och designvaror.
– Framtidens shopping kommer till stor del äga rum på nätet. Ny teknik kommer driva på utvecklingen och skapar så småningom en bättre köpupplevelse online än i den fysiska butiken. Ett steg i utvecklingen är denna app som snart kommer vara en naturlig del i vår shoppingupplevelse, säger Anni Påhlman.



Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Blockets vd om hur sajten möter den allt tuffare konkurrensen

Blockets vd om hur sajten möter den allt tuffare konkurrensen

"Vi har en tydlig position som en kvalitetsspelare gentemot våra konkurrenter".

Annons
Annons
Komplett nådde målet - över 100 säljare på sajten

Komplett nådde målet - över 100 säljare på sajten

Ska stå för uppemot 40 procent av omsättningen om fem år.

E-handeln ökar - men vilka branscher tar hem kalaset?

E-handeln ökar - men vilka branscher tar hem kalaset?

De ligger betydligt högre än snittet på 21 procent.

Indiska toppar laget - rekryterar två modeveteraner

Bägge har tidigare jobbat på Åhléns.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Omniaktör teamar upp med The Mauler: "Spot on för oss"

Ska webbsända träningstillfällen från stjärnans gym.

E-handelsstjärnor investerar i TPL - ska bli ledande i Sverige

E-handelsstjärnor investerar i TPL - ska bli ledande i Sverige

"Tycker att de har byggt ett fint bolag med rätt tänk".

Nu omsätter svensk e-handel 67 miljarder kronor

Motsvarar knappt 9 procent av den totala detaljhandeln.

Annons
Annons

Simris Alg ökar förlusten - backar 22 miljoner

Lånade 4 miljoner i väntan på investerare.

90% kollar leveransvillkoren innan de näthandlar

90% kollar leveransvillkoren innan de näthandlar

Även enkel returprocess högt upp på önskelistan.

Artely gick från noll till miljonen på tio månader

Artely gick från noll till miljonen på tio månader

Bytte strategi och vann kundernas hjärtan.

Rattsurfning förbjöds - handsfree ökade med 400%

Men endast 5 procent av ökningen skedde i e-handeln.

PostNord om Coops exit:

PostNord om Coops exit: "Så gör de varje år"

Omförhandlar och hoppas hitta lösning.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)

SwedOffice söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta