Annons

3D-visualisering ska hjälpa kunden bli säker på sitt val

3D-visualisering ska hjälpa kunden bli säker på sitt val

2013-08-12 09:34

Nu kan du snart se om soffan i tidningsannonsen passar i ditt vardagsrum med hjälp av en smartphone eller surfplatta. Inom kort lanserar Confident Living Sveriges första annonskampanj som möjliggör 3D-visualisering av möbler och belysning.

I slutet av förra året skrev vi om det då nystartade London och Helsingfors-baserade företaget Sayduck, som skapat en ny applikation som hjälper användaren att se hur olika möbler passar in i hemmet.

Med hjälp av deras app och en mobiltelefon eller läsplatta kan användaren visualisera möbler och belysning i 3D i sitt hem med hjälp av "markörer" och "augmented reality".

Applikationen finns i dag tillgänglig för både iPhone och Android och snart kommer e-handlaren ConfidentLiving.se att använda sig av tjänsten i olika annonskampanjer.

Genom att lägga ut tidningsannonsen på valfri plats i hemmet, starta appen och rikta kameran mot annonsen, kan användaren se samtliga produkter i annonsen i 3D i den reella miljön.
– Confident Living och SayDuck presenterar här framtidens sätt att handla. Appen visar produkterna i verklig storlek, i alla färger, från alla vinklar, som om den verkligen fanns där hemma. Tack vare appen överbryggar vi gapet mellan offline och online genom att föra en närmast identisk återgivning av produkter till våra kunders hem vilket möjliggör ett mer välgrundat köpbeslut och en väldigt spännande interaktion med vår kund, säger Anni Påhlman, grundare av ConfidentLiving.
Revolutionerar köpprocessen

Confident Living har under innevarande år ensamrätt för användandet av Sayduck´s visualiseringstjänst inom e-handel på konsumentsidan, och den 15 augusti lanserar man Sveriges första annonskampanj som möjliggör 3D-visualisering av möbler och belysning.

Annonskampanjen kommer löpa året ut i utvalda inredningstidningar, och enligt Anni Påhlman kommer kampanjen att revolutionera köpprocessen av varor som möbler och designvaror.
– Framtidens shopping kommer till stor del äga rum på nätet. Ny teknik kommer driva på utvecklingen och skapar så småningom en bättre köpupplevelse online än i den fysiska butiken. Ett steg i utvecklingen är denna app som snart kommer vara en naturlig del i vår shoppingupplevelse, säger Anni Påhlman.



Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Apotea är hetaste e-handeln inför 2018

Apotea är hetaste e-handeln inför 2018

Men tvåan är kanske något mer oväntad.

Annons
Annons
Prognosen slog fel: Här är den riktiga julökningen

Prognosen slog fel: Här är den riktiga julökningen

Förbered dig på betydligt mer jobb.

H&M-rival raketar - väljer bort butiker för <nobr>e-handel</nobr>

H&M-rival raketar - väljer bort butiker för e-handel

Har ökat försäljningen med 10 procent hittills i år.

BGA Fotobutik nådde kund nummer 100 000

I dag: BGA Fotobutik nådde kund nummer 100 000

Från 0 till 100 000 på fyra år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Rättegången mot Kissies smygreklam inledd

Rättegången mot Kissies smygreklam inledd

"Ibland måste vi möta orättvisor".

E-handelsrekord: Julklappar på nätet för 3,5 miljarder hittills

Hälften av årets julklappar har inhandlats på nätet.

Elgiganten spränger 5 miljarder: "E-handeln stora vinnaren"

Når över 5 miljoner kundbesök i e-handeln under 2017.

Annons
Annons
Jollyroom laddar för nytt rekord - har anställt 250 till

Jollyroom laddar för nytt rekord - har anställt 250 till

Specialiserat rekryteringsteam på plats.

#Utanadress samlar <nobr>e-handlare</nobr> - adresslösa ska också få paket

#Utanadress samlar e-handlare - adresslösa ska också få paket

I år kommer tomten redan den 19 december.

Swish vinner mark: 1,5 miljoner betalningar på en dag

Nytt Swishrekord under årets Black Friday.

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

House of Dagmar AB söker:

E-commerce manager

ARKET söker:

E-commerce Merchandiser

Jollyroom AB söker:

Teamledare/arbetsledare Jollyrooms lager - omgående

IDUN Minerals AB söker:

E-commerce Manager


Annons:

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan.