Annons

3D-visualisering ska hjälpa kunden bli säker på sitt val

3D-visualisering ska hjälpa kunden bli säker på sitt val

2013-08-12 09:34

Nu kan du snart se om soffan i tidningsannonsen passar i ditt vardagsrum med hjälp av en smartphone eller surfplatta. Inom kort lanserar Confident Living Sveriges första annonskampanj som möjliggör 3D-visualisering av möbler och belysning.

I slutet av förra året skrev vi om det då nystartade London och Helsingfors-baserade företaget Sayduck, som skapat en ny applikation som hjälper användaren att se hur olika möbler passar in i hemmet.

Med hjälp av deras app och en mobiltelefon eller läsplatta kan användaren visualisera möbler och belysning i 3D i sitt hem med hjälp av "markörer" och "augmented reality".

Applikationen finns i dag tillgänglig för både iPhone och Android och snart kommer e-handlaren ConfidentLiving.se att använda sig av tjänsten i olika annonskampanjer.

Genom att lägga ut tidningsannonsen på valfri plats i hemmet, starta appen och rikta kameran mot annonsen, kan användaren se samtliga produkter i annonsen i 3D i den reella miljön.
– Confident Living och SayDuck presenterar här framtidens sätt att handla. Appen visar produkterna i verklig storlek, i alla färger, från alla vinklar, som om den verkligen fanns där hemma. Tack vare appen överbryggar vi gapet mellan offline och online genom att föra en närmast identisk återgivning av produkter till våra kunders hem vilket möjliggör ett mer välgrundat köpbeslut och en väldigt spännande interaktion med vår kund, säger Anni Påhlman, grundare av ConfidentLiving.
Revolutionerar köpprocessen

Confident Living har under innevarande år ensamrätt för användandet av Sayduck´s visualiseringstjänst inom e-handel på konsumentsidan, och den 15 augusti lanserar man Sveriges första annonskampanj som möjliggör 3D-visualisering av möbler och belysning.

Annonskampanjen kommer löpa året ut i utvalda inredningstidningar, och enligt Anni Påhlman kommer kampanjen att revolutionera köpprocessen av varor som möbler och designvaror.
– Framtidens shopping kommer till stor del äga rum på nätet. Ny teknik kommer driva på utvecklingen och skapar så småningom en bättre köpupplevelse online än i den fysiska butiken. Ett steg i utvecklingen är denna app som snart kommer vara en naturlig del i vår shoppingupplevelse, säger Anni Påhlman.



Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Annons
Annons

Minimera får 300 000 - ska ta second hand på nätet till ny nivå

Skrev ansökan själva, trots avrådan från branschfolket.

Nätbutiker under sekunden: Nu börjar resan för nya <nobr>e-tjänsten</nobr>

Nätbutiker under sekunden: Nu börjar resan för nya e-tjänsten

Umeå-startupen är redo att visa upp vad de har.

Han tröttnade på att göra rika företag rikare - startar global nätbutik för välgörenhet

Han tröttnade på att göra rika företag rikare - startar global nätbutik för välgörenhet

Nu vädjar han till svenska e-handlare om hjälp med det tekniska.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Emeet Helsingborg förlängs med Eweek på två dagar

Emeet Helsingborg förlängs med Eweek på två dagar

Emeet-fansen kan inte få nog.

Jakt.se öppnar fysisk butik igen - ska nå 100 miljoner

Jakt.se öppnar fysisk butik igen - ska nå 100 miljoner

1 april lanseras systersajten Fiske.se.

Nytt i kassakriget: Billmate satsar på köp efter köpet

Nytt i kassakriget: Billmate satsar på köp efter köpet

Ny funktion ska bjuda på merförsäljning.

Annons
Annons
Adlibris-chefen: Så kan bokförlagen sälja mer

Adlibris-chefen: Så kan bokförlagen sälja mer

Sänkta priser på nya skönlitterära böcker skulle öka försäljningen kraftigt, tror Johan Kleberg, VD på Adlibris.

1
Addnature-grundare blir nya ägare i ISBJÖRN of Sweden

Addnature-grundare blir nya ägare i ISBJÖRN of Sweden

Blir tredje största ägaren i företaget.

Första omnibutiken öppnad i grannlandet

Clas Ohlson lanserar sitt omnikanalskoncept i Norge.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Länna Sport söker:

HAR DU E-HANDELSBAKGRUND OCH SINNE FÖR GRAFISK DESIGN?

H&M söker:

Web Analyst ? H&M Global Marketing

Campadre söker:

Online marketing specialist

Hövding Sverige AB söker:

Sales Manager Marketplace/E-Commerce

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem