Annons

3D-visualisering ska hjälpa kunden bli säker på sitt val

3D-visualisering ska hjälpa kunden bli säker på sitt val

2013-08-12 09:34

Nu kan du snart se om soffan i tidningsannonsen passar i ditt vardagsrum med hjälp av en smartphone eller surfplatta. Inom kort lanserar Confident Living Sveriges första annonskampanj som möjliggör 3D-visualisering av möbler och belysning.

I slutet av förra året skrev vi om det då nystartade London och Helsingfors-baserade företaget Sayduck, som skapat en ny applikation som hjälper användaren att se hur olika möbler passar in i hemmet.

Med hjälp av deras app och en mobiltelefon eller läsplatta kan användaren visualisera möbler och belysning i 3D i sitt hem med hjälp av "markörer" och "augmented reality".

Applikationen finns i dag tillgänglig för både iPhone och Android och snart kommer e-handlaren ConfidentLiving.se att använda sig av tjänsten i olika annonskampanjer.

Genom att lägga ut tidningsannonsen på valfri plats i hemmet, starta appen och rikta kameran mot annonsen, kan användaren se samtliga produkter i annonsen i 3D i den reella miljön.
– Confident Living och SayDuck presenterar här framtidens sätt att handla. Appen visar produkterna i verklig storlek, i alla färger, från alla vinklar, som om den verkligen fanns där hemma. Tack vare appen överbryggar vi gapet mellan offline och online genom att föra en närmast identisk återgivning av produkter till våra kunders hem vilket möjliggör ett mer välgrundat köpbeslut och en väldigt spännande interaktion med vår kund, säger Anni Påhlman, grundare av ConfidentLiving.
Revolutionerar köpprocessen

Confident Living har under innevarande år ensamrätt för användandet av Sayduck´s visualiseringstjänst inom e-handel på konsumentsidan, och den 15 augusti lanserar man Sveriges första annonskampanj som möjliggör 3D-visualisering av möbler och belysning.

Annonskampanjen kommer löpa året ut i utvalda inredningstidningar, och enligt Anni Påhlman kommer kampanjen att revolutionera köpprocessen av varor som möbler och designvaror.
– Framtidens shopping kommer till stor del äga rum på nätet. Ny teknik kommer driva på utvecklingen och skapar så småningom en bättre köpupplevelse online än i den fysiska butiken. Ett steg i utvecklingen är denna app som snart kommer vara en naturlig del i vår shoppingupplevelse, säger Anni Påhlman.



Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Experterna eniga om H&M: Allt hänger på e-handeln

Experterna eniga om H&M: Allt hänger på e-handeln

Det analkande 70-årsfirandet riskerar att smolkas av företagets nedåtgående trend och oförmåga att anpassa sig till e-handeln. Imorgon kommer delårsrapporten och nu stiger spänningen.

Annons
Annons
Nätmatjätten testar leverans med självkörande lastbilar

Nätmatjätten testar leverans med självkörande lastbilar

Kan rullas ut på bred front 2019.

Skjutmått mätte fel - kallas tillbaka av Jula

Skjutmått mätte fel - kallas tillbaka av Jula

Har stoppats i alla Julas försäljningskanaler.

Kinnevik säljer Lazada till Alibaba

Kinnevik säljer Lazada till Alibaba

Alibaba betalar totalt 8,7 miljarder kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Jack Ma till Löfven:

Jack Ma till Löfven: "Vill se tusentals svenska märken på våra plattformar"

Statsminister Stefan Löfven har träffat Alibabagrundaren Jack Ma.

Zalando köper hälften av två månader gammal modegrossist

Zalando köper hälften av två månader gammal modegrossist

Köper 50 procent av Bestsellerägda Fashiontrade.com.

Annons
Annons
Så undviker du misstag när du går in i Norge

Krönika: Så undviker du misstag när du går in i Norge

Tullexperten Peter Jacobsson, som är VD på ECUS, ger sina bästa tips för hur man som svensk e-handlare lyckas med att ta sig an den norska marknaden.

Trendhouse ökade <nobr>e-handeln</nobr> med 500 procent på ett år

Trendhouse ökade e-handeln med 500 procent på ett år

Mixen mellan fysiska butiker och digitala satsningar gav utdelning till max.

Adlibris och Cervera väljer Urb-it för snabba leveranser

Adlibris och Cervera väljer Urb-it för snabba leveranser

"Gränsen mellan e-handel och fysisk butik suddas ut".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Teknikproffset Nordic AB söker:

Lagermedarbetare Plock och pack till e-handelsföretag

Kon-IT söker:

Projektledare inom E-handel och ERP

Jollyroom söker:

SEM/PPC Specialist

Tallink Silja AB söker:

Web Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem