500 i kö till Chiquelles nya popup: ”Vi gjorde det igen”

Ny fysisk framgång för e-handlaren.

Efter lyckade popup-satsningar i bland annat Emporia och Mall of Scandinavia var det i helgen dags för e-handlaren Chiquelle att öppna en tillfällig butik i Gallerian i Stockholm. Och den här gången var det dags för någonting utöver det vanliga - nämligen en så kallad flaggskepps-popup.

LÄS ÄVEN: Chiquelle öppnar flaggskepps-popup inför julen

Annons
Annons

Företagets vd Pouya Boland berättade inför premiären att både Chiquelle och Gallerian hade förberett sig väl för att kunna hantera den väntade anstormningen. Och det var nog tur, för när den tillfälliga butiken öppnade i går klockan 12.00 väntade redan 500 personer på att få komma in.

- Ja, det var fantastiskt, berättar Pouya Boland i ett mejl till Ehandel.se.

Har satsat på provrum i butiken

Den extra stora popup-butiken tog enligt Pouya Boland Chiquelles personal tre och en halv dagar att bygga. Trots att det är en tillfällig butik ska det finnas gott om provrum för kunder som vill prova företagets kläder.

Pouya Boland lyfter fram att många andra fysiska butiker kämpar med att få dit besökare, vilket han ser som ett bevis för att Chiquelle är på rätt väg.

- Det spelar egentligen ingen roll var vi öppnar, om det är i Stockholm eller i södra Sverige. Vi lyckas få höga siffror både sett till trafik och kunder.

LÄS ÄVEN: Vaktstyrka krävdes när tusentals kom till Chiquelle

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!