Annons

90 procent av de unga köper grejer i mobilen Ungdomarna har fattat galloppen

90 procent av de unga köper grejer i mobilen

2016-11-22 07:29

15 procent handlar i mobilen flera gånger om dagen.

Nära 90 procent av unga mellan 18 och 34 år köper ibland saker i mobilen. Det visar en undersökning som teknikföretaget Mitek gjort bland drygt 3000 unga i Storbritannien och USA.

I undersökningen sade endast 10 procent att de aldrig köper något i mobilen. 15 procent genomförde dock mobilköp flera gånger om dagen och ytterligare 10 procent köpte något minst en gång per dag. Hela 29 procent gjorde mobilköp ett par gånger i veckan.

Över hälften köper flera gånger i veckan

Totalt visade alltså undersökningen att andelen personer i den aktuella åldersgruppen som köpte något via mobilen minst ett par gånger i veckan är hela 54 procent.

Annons
Annons

Studien visar dock också att många av dem som shoppar i mobilen ser flera barriärer med det köpsättet. Hur säkert det är att lämna ut sina personuppgifter i samband med mobilköp, toppar den listan. Andra problem som tas upp är tiden det tar att genomföra ett mobilköp, samt att processen innan köper är klart ibland inkluderar onödigt många klick.  

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta