Annons

90 procent av de unga köper grejer i mobilen Ungdomarna har fattat galloppen

90 procent av de unga köper grejer i mobilen

2016-11-22 07:29

15 procent handlar i mobilen flera gånger om dagen.

Nära 90 procent av unga mellan 18 och 34 år köper ibland saker i mobilen. Det visar en undersökning som teknikföretaget Mitek gjort bland drygt 3000 unga i Storbritannien och USA.

I undersökningen sade endast 10 procent att de aldrig köper något i mobilen. 15 procent genomförde dock mobilköp flera gånger om dagen och ytterligare 10 procent köpte något minst en gång per dag. Hela 29 procent gjorde mobilköp ett par gånger i veckan.

Över hälften köper flera gånger i veckan

Totalt visade alltså undersökningen att andelen personer i den aktuella åldersgruppen som köpte något via mobilen minst ett par gånger i veckan är hela 54 procent.

Annons
Annons

Studien visar dock också att många av dem som shoppar i mobilen ser flera barriärer med det köpsättet. Hur säkert det är att lämna ut sina personuppgifter i samband med mobilköp, toppar den listan. Andra problem som tas upp är tiden det tar att genomföra ett mobilköp, samt att processen innan köper är klart ibland inkluderar onödigt många klick.  

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Annons
E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta