Annons

900 kilo köttfärs ska få kunderna att gilla PostNord

900 kilo köttfärs ska få kunderna att gilla PostNord

2016-10-04 08:50

Fraktbolaget lägger nu pengar på att stärka sitt varumärke, speciellt inom e-handeln.

PostNord har den senaste tiden fått utstå en hel del kritik i media. Nu lanserar fraktbolaget en reklamkampanj som ska lyfta varumärket.

Bakom kampanjen står byrån Forsman & Bodenfors och namnet på serien är "Ett logistikföretag för dig som älskar e-handel". PostNord vill med humor och logistik visa på att man är rätt aktör för den växande näthandeln.

- PostNord är ett relativt nytt varumärke, och det är viktigt att "ladda" det med innehåll som skiljer oss från konkurrenterna. Vi vet att den känslomässiga relationen med ett varumärke har ett stort inflytande på beslut som individer och professionella inköpare tar, säger Ole Hagen, kommunikation och marknadsdirektör på PostNord AS.

Fokus meddelar företaget ligger inte på själva tjänsterna, utan på vad tjänsterna kan bidra till hos olika målgrupper. Två kärlekskranka nätdejtande människor som skickar konstigare och konstigare "presenter" till varandra är temat på PostNords nya kampanj. Fraktbolaget trycker även en del på att hämta ut hos postombud, något man verkar vilja lyfta som ett bra alternativ.

Annons
Annons
- Syftet med kampanjen är att öka kunskapen om PostNord och vad vi kan erbjuda, säger Ole Hagen.

Kampanjen kommer att rulla i de nordiska länderna och ni kan se en av reklamfilmerna nedan.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Klarnas VD efter mötet med ministrarna:

Klarnas VD efter mötet med ministrarna: "Behövs utbildning"

Pratade om ID-kapningar och överskuldsättning.

Annons
Annons
Han tar över blomsterkoncernen

Han tar över blomsterkoncernen

Ny chef för det nordiska storföretaget.

App för e-magasin tror på digital framtid

App för e-magasin tror på digital framtid

Tar in 157 miljoner.

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Ett år senare: Teknikmagasinet i ny rekonstruktion

Vill se lägre hyreskostnader.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

MQ:s resultat störtdyker:

MQ:s resultat störtdyker: "Har varit en svag försäljning"

Somrigt gick inte hem.

City Gross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

City Gross flyttar plocket till butikerna - 33 personer får gå

Lägger om sin e-handelslogistik.

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

Han tror på ett liv efter konkursen - JC ska återuppstå

"Jag har kompetensen som krävs för att lyckas".

Annons
Annons
Tvära kast i Svensk Handels mätning:

Tvära kast i Svensk Handels mätning: "Statistisk variation"

Nya Handelsbarometern för juni är här.

Annons
Jobb på Ehandel.se

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta