900 kilo köttfärs ska få kunderna att gilla PostNord

Fraktbolaget lägger nu pengar på att stärka sitt varumärke, speciellt inom e-handeln.

PostNord har den senaste tiden fått utstå en hel del kritik i media. Nu lanserar fraktbolaget en reklamkampanj som ska lyfta varumärket.

Bakom kampanjen står byrån Forsman & Bodenfors och namnet på serien är "Ett logistikföretag för dig som älskar e-handel". PostNord vill med humor och logistik visa på att man är rätt aktör för den växande näthandeln.

Annons

- PostNord är ett relativt nytt varumärke, och det är viktigt att "ladda" det med innehåll som skiljer oss från konkurrenterna. Vi vet att den känslomässiga relationen med ett varumärke har ett stort inflytande på beslut som individer och professionella inköpare tar, säger Ole Hagen, kommunikation och marknadsdirektör på PostNord AS.

Fokus meddelar företaget ligger inte på själva tjänsterna, utan på vad tjänsterna kan bidra till hos olika målgrupper. Två kärlekskranka nätdejtande människor som skickar konstigare och konstigare "presenter" till varandra är temat på PostNords nya kampanj. Fraktbolaget trycker även en del på att hämta ut hos postombud, något man verkar vilja lyfta som ett bra alternativ.

- Syftet med kampanjen är att öka kunskapen om PostNord och vad vi kan erbjuda, säger Ole Hagen.

Kampanjen kommer att rulla i de nordiska länderna och ni kan se en av reklamfilmerna nedan.

Annons