Annons

900 kilo köttfärs ska få kunderna att gilla PostNord

900 kilo köttfärs ska få kunderna att gilla PostNord

2016-10-04 08:50

Fraktbolaget lägger nu pengar på att stärka sitt varumärke, speciellt inom e-handeln.

PostNord har den senaste tiden fått utstå en hel del kritik i media. Nu lanserar fraktbolaget en reklamkampanj som ska lyfta varumärket.

Bakom kampanjen står byrån Forsman & Bodenfors och namnet på serien är "Ett logistikföretag för dig som älskar e-handel". PostNord vill med humor och logistik visa på att man är rätt aktör för den växande näthandeln.

- PostNord är ett relativt nytt varumärke, och det är viktigt att "ladda" det med innehåll som skiljer oss från konkurrenterna. Vi vet att den känslomässiga relationen med ett varumärke har ett stort inflytande på beslut som individer och professionella inköpare tar, säger Ole Hagen, kommunikation och marknadsdirektör på PostNord AS.

Fokus meddelar företaget ligger inte på själva tjänsterna, utan på vad tjänsterna kan bidra till hos olika målgrupper. Två kärlekskranka nätdejtande människor som skickar konstigare och konstigare "presenter" till varandra är temat på PostNords nya kampanj. Fraktbolaget trycker även en del på att hämta ut hos postombud, något man verkar vilja lyfta som ett bra alternativ.

Annons
Annons
- Syftet med kampanjen är att öka kunskapen om PostNord och vad vi kan erbjuda, säger Ole Hagen.

Kampanjen kommer att rulla i de nordiska länderna och ni kan se en av reklamfilmerna nedan.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta