ASOS: ”Frankrike och Tyskland är utmanande”

Ökade försäljningen med 13 procent.

Idag redovisar Asos sitt andra kvartal, december till februari, som visar på en försäljningsökning med totalt med 13 procent och en omsättning på cirka 659 miljoner pund. I Storbritanien, som är företagets hemmamarkand, ökade försäljningen med 14 procent. I Europa ökade försäljningen med 12 procent.

Den brittiska e-modehandlaren räknar även antalet aktiva kunder, alltså kunder som inom de senaste tolv månaderna handlat på Asos. Den gruppen ökade med 16 procent under kvartalet.

Annons

LÄS ÄVEN: Asos tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

- Koncernens försäljning ökade under perioden med 13 procent. Vi fortsatte att överträffa marknadsutvecklingen i Storbritannien. Försäljningen i Europa ökade med tolv procent, även om Frankrike och Tyskland, som är våra två största marknader, fortsätter att vara utmanande, säger Nick Beighton, vd på Asos, i ett pressmeddelande.

I sin kvartalsrapport upprepar Asos sina prognoser för verksamhetsåret 2018/2019 om en försäljningsökning på 15 procent till och med augusti. 

LÄS ÄVEN: Asos nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Annons