Addnature vill inspirera kunderna med eget innehåll

Outdoorhandlaren hoppar på trenden med inspirerande e-handel och publicerar sitt första tryckta magasin.

Allt fler e-handlare satsar på eget redaktionellt material, både on- och offline. Våren 2014 lanserade Nordic Design Collective ett digitalt magasin och redan 2011 valde modebutikerna Nelly och Stayhard att publicera tryckta modemagasin.

Nelly har även prisats för en lyckad kombination av innehåll och e-handel, och att publicera egna magasin för nätet eller den fysiska världen, handlar mycket om att inspirera sina kunder. Något som även e-handlaren Addnature hoppas på när man nu lanserar sitt första magasin.

Annons

Finns även att läsa online

Magasinet har fått namnet Addnature och riktar sig till outdoor- och cykelentusiaster. Premiärnumret har en tryckt upplaga på 50 000 exemplar och kunder kommer att få sitt första exemplar med nästa order, men det finns även att läsa på nätet.

I magasinet kommer bland annat Addnatures anställda att dela med sig av sina äventyr och aktiva livsstil. Man presenterar även företagets egna experter och atleter som man samarbetar med. Rapparen och swimrunnern Petter Askegren, multiatleten Kristin Larsson och friåkaren Johan Jonsson liksom mountainbike-åkarna Robin och Niklas Wallner är några exempel.

– Hela Addnatures team har varit engagerade och involverade i produktionen av det nya magasinet. Innehåll, bilder, text och lay-out speglar teamets stora passion för äventyr, uteliv och nya utmaningar, skriver Addnature i ett pressmeddelande.

Annons