Adlibris Sverigechef går till Skincity

Skincity tar ny marknadschef från Adlibris.

E-handelsföretaget Skincity nådde över 180 miljoner kronor i omsättning förra året. Ett år då man gjorde flera stora satsningar och mitt i allt även bytte sin e-handelsplattform. Nu kommer nästa satsning på tillväxtresan för det snabbväxande e-handelsbolaget.

"Fantastiskt kul att hon valt Skincity"

Skincity berättar nu för Ehandel.se att man rekryterat en ny marknadschef och det är Adlibris Sverigechef Isabel Rodrigo som nu tar steget in i skönhetsbranschen.

Annons

- Isabel kommer senast från Adlibris-gruppen där hon arbetat i ledande befattningar, bland annat som Sverigechef under de senaste åren. Hon har gedigen erfarenhet inom e-commerce och att driva marknadsarbete med ett analytiskt förhållningssätt. Det är fantastiskt kul att hon valt Skincity. Vi ser Isabel som en nyckelspelare i Skincitys fortsatta expansion, säger Mikael Kjellman, VD på Skincity.

"Kan inte undgå att bli imponerad"

En stor del av framgångsreceptet för Skincity tillskrivs deras mycket goda kundvård och detta arbete är något som imponerat på och lockat Isabel Rodrigo till det nya uppdraget som marknadschef på skönhetsföretaget.

- Jag har följt Skincity länge och som e-handlare kan man inte undgå att bli imponerad av den tydliga position bolaget lyckats skapa genom att konsekvent leverera kvalitet i varje del av köpupplevelsen. Bolaget har höga ambitioner för framtiden och jag ser otroligt mycket fram emot att, tillsammans med teamet på Skincity, fortsätta att driva bolaget framåt och aldrig sluta överträffa kundernas förväntningar, säger Isabel Rodrigo.

Isabel Rodrigo börjar sin nya tjänst i slutet av juni.

Annons