Adlibris VD: ”Vi lanserar två nya sajter i år”

Roliga Prylar samt två helt nya e-handelssajter ska rymmas i Adlibris utbyggda lager.

Tidigare i dag kom beskedet att Adlibrisgruppen ska bygga ut sitt nuvarande lager på 17 000 kvadratmeter i Morgongåva till en ny total lageryta på 32 000 kvadratmeter. I ett pressmeddelande hintade företaget om att det bland annat skulle göras plats för “planerade nysatsningar”. Nu står det klart att Adlibrisgruppen har planer på att ge sig in i nya branscher.

- Dels handlar det om vårt förvärv av Roliga Prylar. De flyttar sin logistik till Morgongåva från Malmö där de är i dag. Och sen lanserar vi en sajt under första halvåret i år, säger Johan Kleberg, VD på Adlibris.

Annons
Annons

Organiska lanseringar

Sajten som ska lanseras under årets första sex månader ska sedan följas av ytterligare en ny e-handelssajt som ska se dagens ljus under årets andra halvår. Enligt Johan Kleberg handlar det om organiska lanseringar, och åtminstone en av sajterna har koppling till ett nytt varumärke.

Vad är det för sajter?

- Det här är så mycket jag kan berätta just nu, säger han.

Adlibris nya lageryta ska annars till största delen användas till Adlibris befintliga verksamhet, och förutom böcker ge plats åt bland annat pysselprodukter och leksaker.

- Så det är klart att det kräver en del yta, avslutar Johan Kleberg.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!