Annons

Adlibris fyller på lagret med pyssel, papper och leksaker

Adlibris fyller på lagret med pyssel, papper och leksaker

2015-06-02 11:18

Nätbokhandeln Adlibris lanserar idag ett utökat sortiment inom helt nya kategorier, både på den svenska, norska och finska sajten.

Tidigare i år meddelade Adlibris att man skulle bredda sitt koncept och utbud i nätbutiken. Tanken är att man ska bygga upp ett nytt produktutbud runt kärnan, boken. Nu breddar man sortimentet med de nya produktkategorierna Pyssel & DIY, Barn & leksaker samt Papper & kontor.

Något som ska ge kunder möjlighet att komplettera sina bokköp med andra produkter. Som till exempel garn vid köp av en bok om stickning. Inom kort kommer även andra segment finnas tillgängliga, som kök och dekoration

– Med det nya sortimentet vill vi utöka vårt erbjudande till våra kunder och vara en välkomnande, inspirerande sajt där kunder enkelt och till ett bra pris kan handla alla produkter de behöver för att kunna skapa, leka och pyssla, säger Henrik Oscarsson, COO på Adlibris.

Krav på e-handelsplattformen

De nya kategorierna lanseras samtidigt i Sverige, Norge och Finland och en av de viktigaste utgångspunkterna för den nya inriktningen är det växande intresset för faktaböcker som bakböcker, inredningsböcker och hantverksböcker.

Annons
Annons
– Det dyker upp allt fler gör-det-själv-böcker på Adlibris topplista och vi ser att det finns en stark rörelse att vara kreativ och skapa i hemmet. Genom att ta avstamp i böckerna och bygga på sortimentet utifrån dem vill vi skapa en unik shoppingupplevelse där våra kunder kan hitta allt de behöver för en mer kreativ och färgglad vardag, säger Henrik Oscarsson.

Ett breddat sortiment ställde samtidigt nya krav på e-handelsplattformen. Lösningen blev STORM från enferno

– Vi letade efter ett system som kunde komplettera vårt befintliga affärssystem med framförallt produkthantering. Vår bedömning var att STORM är det system på marknaden som låg närmast det sätt vi jobbat historiskt, säger Oskar Gunnarsson, CIO på Adlibris.

 

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

Ska enbart skapa produkter som kunder redan eftersöker.

Annons
Annons
Kundernas beslutsångest är hög när de <nobr>e-handlar</nobr> till barn

Kundernas beslutsångest är hög när de e-handlar till barn

Vissa saker går snabbt att klicka hem, andra tar flera veckor.

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Han ska transformera bolaget.

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

"Stor potential inom last mile".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

"Amazon kommer utelämna de lokala aktörerna".

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Teknikproffset söker:

Kundtjänstmedarbetare/Webadministratör

Efva Attling söker:

Social Media Specialist

Cissi och Selma söker:

E-Commerce Manager /webshopsansvarig

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta