Annons

Adlibris fyller på lagret med pyssel, papper och leksaker

Adlibris fyller på lagret med pyssel, papper och leksaker

2015-06-02 11:18

Nätbokhandeln Adlibris lanserar idag ett utökat sortiment inom helt nya kategorier, både på den svenska, norska och finska sajten.

Tidigare i år meddelade Adlibris att man skulle bredda sitt koncept och utbud i nätbutiken. Tanken är att man ska bygga upp ett nytt produktutbud runt kärnan, boken. Nu breddar man sortimentet med de nya produktkategorierna Pyssel & DIY, Barn & leksaker samt Papper & kontor.

Något som ska ge kunder möjlighet att komplettera sina bokköp med andra produkter. Som till exempel garn vid köp av en bok om stickning. Inom kort kommer även andra segment finnas tillgängliga, som kök och dekoration

– Med det nya sortimentet vill vi utöka vårt erbjudande till våra kunder och vara en välkomnande, inspirerande sajt där kunder enkelt och till ett bra pris kan handla alla produkter de behöver för att kunna skapa, leka och pyssla, säger Henrik Oscarsson, COO på Adlibris.

Krav på e-handelsplattformen

De nya kategorierna lanseras samtidigt i Sverige, Norge och Finland och en av de viktigaste utgångspunkterna för den nya inriktningen är det växande intresset för faktaböcker som bakböcker, inredningsböcker och hantverksböcker.

Annons
Annons
– Det dyker upp allt fler gör-det-själv-böcker på Adlibris topplista och vi ser att det finns en stark rörelse att vara kreativ och skapa i hemmet. Genom att ta avstamp i böckerna och bygga på sortimentet utifrån dem vill vi skapa en unik shoppingupplevelse där våra kunder kan hitta allt de behöver för en mer kreativ och färgglad vardag, säger Henrik Oscarsson.

Ett breddat sortiment ställde samtidigt nya krav på e-handelsplattformen. Lösningen blev STORM från enferno

– Vi letade efter ett system som kunde komplettera vårt befintliga affärssystem med framförallt produkthantering. Vår bedömning var att STORM är det system på marknaden som låg närmast det sätt vi jobbat historiskt, säger Oskar Gunnarsson, CIO på Adlibris.

 

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Så gick det under

Facit: Så gick det under "årets sämsta vecka"

Lägre temperaturer kan ha boostat e-handeln.

Annons
Annons
Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Många krav på listan.

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

"Ett superbrand".

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

"Synd att butikerna hamnar i kläm".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Allt fortsätter som förr, men vd:n får gå.

Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

Annons
Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta