Annons

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende Adlibris butik får en ny kassa

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

2017-01-20 10:30

Adlibris fysiska butik ska bli ett e-handelsombud. Nu tar företaget in en ny kassalösning. 

I somras kunde vi berätta att Adlibris Marknad, det vill säga Adlibris fysiska butik i Stockholm, skulle utvecklas till ett e-handelsanpassat ombud. För trots att försäljningen och besökssiffrorna tickade på som förväntat, hade inte upplägget med att lämna ut e-handlade varor lyckats så bra som det var tänkt.

- Vi underskattade utmaningarna och tänkte nog för lite. Sade mest att det är bra om man kan hämta i butiken och sen tittade vi på utlämningsställena och tänkte att det kan inte vara så svårt, sade VD:n Johan Kleberg till Ehandel.se då.

"En smart lösning"

Kanske är det därför som Adlibris nu förnyar sin butik med en ny kassalösning. Valet föll på företaget Sitoo eftersom Adlibris enligt ett pressmeddelande “för att lyckas med sitt uppdrag är i behov av en retailkassa som möter konsumenternas nya köpbeteende”.

- Det är en smart kassalösning, säger Linnéa Wiklund, informationsansvarig på Adlibris till Ehandel.se.

"Vill driva kundupplevelsen framåt"

Enligt Adlibris kommer Sitoo att utveckla sin kassalösning så att den kan passa Adlibris önskemål även framåt.

Annons
Annons
- Vi gillar att jobba med innovativa företag som vill driva kundupplevelsen framåt och fortsätta att utveckla sina tjänster, säger Linnéa Wiklund.

Beskedet om kassasatsningen kommer bara en dag efter att det stått klart att Adlibris investerar i frakttjänsten Shipwallet, som också ska utveckla sin tjänst tillsammans med Adlibris. Samarbetet med Sitoo gäller dock bara den fysiska handeln.

- Och vi har inte investerat i Sitoo, bara så att det inte blir något missförstånd, säger Linnéa Wiklund.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Laddare från Wish granskade:

Laddare från Wish granskade: "Samtliga farliga att använda"

"Klarade inte ens baskraven för säkerhet".

Annons
Annons
Amerikansk skönhetsfavorit tar sin <nobr>e-handel</nobr> till Sverige

Amerikansk skönhetsfavorit tar sin e-handel till Sverige

Hajpat märke till den svenska marknaden.

Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Lönen inne på kontot - då slår CDON till med Green Friday

Passar på före sommarrean.

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

Linas Matkasse tänker om efter 10 år - låter kunden välja

"Ett direkt svar på många kunders efterfrågan".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Lyko slår 200 miljoner efter framgångsrikt onlinekvartal

Ökade försäljningen med 25 procent.

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen <nobr>e-handel</nobr>

Postorderaktör fyller 25 år - firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Annons
Annons
Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

Underklädeskedja backar - #MeToo pekas ut som orsaken

"Sexigt är inte ett budskap som tas väl emot längre".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta