Annons

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende Adlibris butik får en ny kassa

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

2017-01-20 10:30

Adlibris fysiska butik ska bli ett e-handelsombud. Nu tar företaget in en ny kassalösning. 

I somras kunde vi berätta att Adlibris Marknad, det vill säga Adlibris fysiska butik i Stockholm, skulle utvecklas till ett e-handelsanpassat ombud. För trots att försäljningen och besökssiffrorna tickade på som förväntat, hade inte upplägget med att lämna ut e-handlade varor lyckats så bra som det var tänkt.

- Vi underskattade utmaningarna och tänkte nog för lite. Sade mest att det är bra om man kan hämta i butiken och sen tittade vi på utlämningsställena och tänkte att det kan inte vara så svårt, sade VD:n Johan Kleberg till Ehandel.se då.

"En smart lösning"

Kanske är det därför som Adlibris nu förnyar sin butik med en ny kassalösning. Valet föll på företaget Sitoo eftersom Adlibris enligt ett pressmeddelande “för att lyckas med sitt uppdrag är i behov av en retailkassa som möter konsumenternas nya köpbeteende”.

- Det är en smart kassalösning, säger Linnéa Wiklund, informationsansvarig på Adlibris till Ehandel.se.

"Vill driva kundupplevelsen framåt"

Enligt Adlibris kommer Sitoo att utveckla sin kassalösning så att den kan passa Adlibris önskemål även framåt.

Annons
Annons
- Vi gillar att jobba med innovativa företag som vill driva kundupplevelsen framåt och fortsätta att utveckla sina tjänster, säger Linnéa Wiklund.

Beskedet om kassasatsningen kommer bara en dag efter att det stått klart att Adlibris investerar i frakttjänsten Shipwallet, som också ska utveckla sin tjänst tillsammans med Adlibris. Samarbetet med Sitoo gäller dock bara den fysiska handeln.

- Och vi har inte investerat i Sitoo, bara så att det inte blir något missförstånd, säger Linnéa Wiklund.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

Är genombrottet nära för de smarta produkterna?

Annons
Annons
PostNord avslöjar sina planer för Emeet Stockholm

Emeet: PostNord avslöjar sina planer för Emeet Stockholm

Träffa Karl på Matsmart och lär dig logistik på PostNords populära session.

E-handlare slogs om Årets Logistiketablering 2017

E-handlare slogs om Årets Logistiketablering 2017

Boozt slog medfinalisterna Apotea och Sportamore.

Indiskas Instagram-knep:

Indiskas Instagram-knep: "Ger mer trafik till e-handeln"

Användargenererat innehåll har blivit en framgångsfaktor hos Indiska.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare utökar kundbasen - lanserar pekböcker

E-handlare utökar kundbasen - lanserar pekböcker

Ska "på ett pedagogiskt sätt förskjuta fokus från kvinnors utseende".

IDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

IDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

"De är den ideala förebilden för en ny generation företagare".

Egna sportkläder nästa stora satsning för Amazon?

Egna sportkläder nästa stora satsning för Amazon?

Eget varumärke på gång.

Annons
Annons
Sålde

Sålde "slampig häxdräkt" för barn - möttes av kritikstorm

"En dålig översättning från spanska".

Fysiska butiker är en stark tillväxtmotor för <nobr>e-handeln</nobr>

Fysiska butiker är en stark tillväxtmotor för e-handeln

E-handelstrafiken ökade med mer än 50 procent.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem