Annons

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende Adlibris butik får en ny kassa

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

2017-01-20 10:30

Adlibris fysiska butik ska bli ett e-handelsombud. Nu tar företaget in en ny kassalösning. 

I somras kunde vi berätta att Adlibris Marknad, det vill säga Adlibris fysiska butik i Stockholm, skulle utvecklas till ett e-handelsanpassat ombud. För trots att försäljningen och besökssiffrorna tickade på som förväntat, hade inte upplägget med att lämna ut e-handlade varor lyckats så bra som det var tänkt.

- Vi underskattade utmaningarna och tänkte nog för lite. Sade mest att det är bra om man kan hämta i butiken och sen tittade vi på utlämningsställena och tänkte att det kan inte vara så svårt, sade VD:n Johan Kleberg till Ehandel.se då.

"En smart lösning"

Kanske är det därför som Adlibris nu förnyar sin butik med en ny kassalösning. Valet föll på företaget Sitoo eftersom Adlibris enligt ett pressmeddelande “för att lyckas med sitt uppdrag är i behov av en retailkassa som möter konsumenternas nya köpbeteende”.

- Det är en smart kassalösning, säger Linnéa Wiklund, informationsansvarig på Adlibris till Ehandel.se.

"Vill driva kundupplevelsen framåt"

Enligt Adlibris kommer Sitoo att utveckla sin kassalösning så att den kan passa Adlibris önskemål även framåt.

Annons
Annons
- Vi gillar att jobba med innovativa företag som vill driva kundupplevelsen framåt och fortsätta att utveckla sina tjänster, säger Linnéa Wiklund.

Beskedet om kassasatsningen kommer bara en dag efter att det stått klart att Adlibris investerar i frakttjänsten Shipwallet, som också ska utveckla sin tjänst tillsammans med Adlibris. Samarbetet med Sitoo gäller dock bara den fysiska handeln.

- Och vi har inte investerat i Sitoo, bara så att det inte blir något missförstånd, säger Linnéa Wiklund.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras <nobr>e-handeln</nobr>

Möbelbutik grundades 1945 - nu lanseras e-handeln

"Trygghet att handla direkt av tillverkaren".

Annons
Annons
Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Lampan slog 42 miljoner men resultatet störtdök

Investerar för att möta en tuffare konkurrens.

<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta