Annons

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende Adlibris butik får en ny kassa

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

2017-01-20 10:30

Adlibris fysiska butik ska bli ett e-handelsombud. Nu tar företaget in en ny kassalösning. 

I somras kunde vi berätta att Adlibris Marknad, det vill säga Adlibris fysiska butik i Stockholm, skulle utvecklas till ett e-handelsanpassat ombud. För trots att försäljningen och besökssiffrorna tickade på som förväntat, hade inte upplägget med att lämna ut e-handlade varor lyckats så bra som det var tänkt.

- Vi underskattade utmaningarna och tänkte nog för lite. Sade mest att det är bra om man kan hämta i butiken och sen tittade vi på utlämningsställena och tänkte att det kan inte vara så svårt, sade VD:n Johan Kleberg till Ehandel.se då.

"En smart lösning"

Kanske är det därför som Adlibris nu förnyar sin butik med en ny kassalösning. Valet föll på företaget Sitoo eftersom Adlibris enligt ett pressmeddelande “för att lyckas med sitt uppdrag är i behov av en retailkassa som möter konsumenternas nya köpbeteende”.

- Det är en smart kassalösning, säger Linnéa Wiklund, informationsansvarig på Adlibris till Ehandel.se.

"Vill driva kundupplevelsen framåt"

Enligt Adlibris kommer Sitoo att utveckla sin kassalösning så att den kan passa Adlibris önskemål även framåt.

Annons
Annons
- Vi gillar att jobba med innovativa företag som vill driva kundupplevelsen framåt och fortsätta att utveckla sina tjänster, säger Linnéa Wiklund.

Beskedet om kassasatsningen kommer bara en dag efter att det stått klart att Adlibris investerar i frakttjänsten Shipwallet, som också ska utveckla sin tjänst tillsammans med Adlibris. Samarbetet med Sitoo gäller dock bara den fysiska handeln.

- Och vi har inte investerat i Sitoo, bara så att det inte blir något missförstånd, säger Linnéa Wiklund.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta