Annons

Adlibrisgruppen siktar på att bli ledande i Norden

Adlibrisgruppen siktar på att bli ledande i Norden

2014-06-17 10:58

I höst tillträder Johan Kleberg som ny vd för Adlibrisgruppen. Kleberg kommer närmast från rollen som vd på C More som ingår i TV4-Gruppen, och hans uppdrag blir att förverkliga Adlibrisgruppens långsiktiga tillväxtstrategi inom e-handel på den nordiska marknaden.

Johan Kleberg, född 1975, är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm. 2004 började han inom TV4-gruppen där han bland annat varit verksam som vd för TV4 Sport, projektdirektör på TV4 och nu senast som vd på C More.

Kleberg började sin bana på MTG och och har även lång erfarenhet från olika chefspositioner inom mediebranschen. Den 1 oktober tillträder han som vd för Adlibrisgruppen.
– Adlibrisgruppen har ett oslagbart kunderbjudande: enkelt, bekvämt och billigt. Jag tar med mig många års erfarenhet från TV4 i att kombinera ett brett tilltal för alla med en genuin och äkta passion för produkten. Det ska bli fantastiskt spännande att få arbeta med Adlibrisgruppen och den fortsatta tillväxtresan, säger Johan Kleberg, tillträdande vd Adlibrisgruppen.

Omsätter 1,3 miljarder

Adlibrisgruppen är ett av Nordens ledande e-handelsföretag och består av förutom Adlibris AB och Discshop, även av Svenska Näthandel AB och sedan maj 2013 leksaksbutiken Bamba.se. Adlibrisgruppen, som ingår i Bonnier Books, omsätter 1,3 miljarder kronor och har 200 medarbetare.
– Jag är mycket glad över rekryteringen av Johan Kleberg. Johan har gedigen erfarenhet av att leda stora medieföretag, därtill företag med slutkonsumenten i centrum. Detta är helt i linje med Adlibrisgruppens vision om fortsatt tillväxt och att bli Nordens ledande e-handelsföretag, säger Jacob Dalborg, VD Bonnier Books.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Annons
Annons
Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta