Annons

Adlibrisgruppen siktar på att bli ledande i Norden

Adlibrisgruppen siktar på att bli ledande i Norden

2014-06-17 10:58

I höst tillträder Johan Kleberg som ny vd för Adlibrisgruppen. Kleberg kommer närmast från rollen som vd på C More som ingår i TV4-Gruppen, och hans uppdrag blir att förverkliga Adlibrisgruppens långsiktiga tillväxtstrategi inom e-handel på den nordiska marknaden.

Johan Kleberg, född 1975, är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm. 2004 började han inom TV4-gruppen där han bland annat varit verksam som vd för TV4 Sport, projektdirektör på TV4 och nu senast som vd på C More.

Kleberg började sin bana på MTG och och har även lång erfarenhet från olika chefspositioner inom mediebranschen. Den 1 oktober tillträder han som vd för Adlibrisgruppen.
– Adlibrisgruppen har ett oslagbart kunderbjudande: enkelt, bekvämt och billigt. Jag tar med mig många års erfarenhet från TV4 i att kombinera ett brett tilltal för alla med en genuin och äkta passion för produkten. Det ska bli fantastiskt spännande att få arbeta med Adlibrisgruppen och den fortsatta tillväxtresan, säger Johan Kleberg, tillträdande vd Adlibrisgruppen.

Omsätter 1,3 miljarder

Adlibrisgruppen är ett av Nordens ledande e-handelsföretag och består av förutom Adlibris AB och Discshop, även av Svenska Näthandel AB och sedan maj 2013 leksaksbutiken Bamba.se. Adlibrisgruppen, som ingår i Bonnier Books, omsätter 1,3 miljarder kronor och har 200 medarbetare.
– Jag är mycket glad över rekryteringen av Johan Kleberg. Johan har gedigen erfarenhet av att leda stora medieföretag, därtill företag med slutkonsumenten i centrum. Detta är helt i linje med Adlibrisgruppens vision om fortsatt tillväxt och att bli Nordens ledande e-handelsföretag, säger Jacob Dalborg, VD Bonnier Books.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

Det amerikanska cykelbudet fick ge namn till Martins märke.

Annons
Annons
Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Exklusivt: Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Har spikat lanseringsdatum för brittisk sajt.

Gekås nya storsatsning:

Gekås nya storsatsning: "Som e-handel fast bättre"

Deras egen variant av webbshop.

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

"Vi vågar prova oss fram och driva innovativa lösningar".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu <nobr>e-handel</nobr>

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu e-handel

Kan lansera Click&Collect.

Leveranskritik mot MediaMarkt:

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Nätapoteket går inte att stoppa?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta