Annons

Adlibrisgruppen siktar på att bli ledande i Norden

Adlibrisgruppen siktar på att bli ledande i Norden

2014-06-17 10:58

I höst tillträder Johan Kleberg som ny vd för Adlibrisgruppen. Kleberg kommer närmast från rollen som vd på C More som ingår i TV4-Gruppen, och hans uppdrag blir att förverkliga Adlibrisgruppens långsiktiga tillväxtstrategi inom e-handel på den nordiska marknaden.

Johan Kleberg, född 1975, är civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm. 2004 började han inom TV4-gruppen där han bland annat varit verksam som vd för TV4 Sport, projektdirektör på TV4 och nu senast som vd på C More.

Kleberg började sin bana på MTG och och har även lång erfarenhet från olika chefspositioner inom mediebranschen. Den 1 oktober tillträder han som vd för Adlibrisgruppen.
– Adlibrisgruppen har ett oslagbart kunderbjudande: enkelt, bekvämt och billigt. Jag tar med mig många års erfarenhet från TV4 i att kombinera ett brett tilltal för alla med en genuin och äkta passion för produkten. Det ska bli fantastiskt spännande att få arbeta med Adlibrisgruppen och den fortsatta tillväxtresan, säger Johan Kleberg, tillträdande vd Adlibrisgruppen.

Omsätter 1,3 miljarder

Adlibrisgruppen är ett av Nordens ledande e-handelsföretag och består av förutom Adlibris AB och Discshop, även av Svenska Näthandel AB och sedan maj 2013 leksaksbutiken Bamba.se. Adlibrisgruppen, som ingår i Bonnier Books, omsätter 1,3 miljarder kronor och har 200 medarbetare.
– Jag är mycket glad över rekryteringen av Johan Kleberg. Johan har gedigen erfarenhet av att leda stora medieföretag, därtill företag med slutkonsumenten i centrum. Detta är helt i linje med Adlibrisgruppens vision om fortsatt tillväxt och att bli Nordens ledande e-handelsföretag, säger Jacob Dalborg, VD Bonnier Books.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta