Aftonbladet köper frisören Steve Terrys nätbutik

Aftonbladet är Sveriges största nyhetskälla med över 2,8 miljoner dagliga läsare och besökare. Nu ger de sig även in i e-handelns värld och köper upp kändisfrisören Steve Terrys nätbutik. Tillsammans ska man utveckla den till en fullsortimentsbutik för skönhetsvård.

Mediehus som investerar i e-handel verkar vara det nya svarta. Nyligen investerade ett av världens största medieföretag, Condé Nast som har ett femtiotal olika tidningar och nätsajter bara i USA, 20 miljoner dollar i FarFetch. En e-handelssajt som samlar återförsäljare inom lyxsegmentet från hela världen på ett och samma ställe.

Nu ger sig även svenska Aftonbladet in i e-handelns värld när de köper upp Theyouway.com. En nätbutik som grundades i höstas av kändisfrisören Steve Terry och hans fru Helen, och säljer hår- och hudvård på nätet.

Annons

– Köpet av Theyouway.com och samarbetet med Steve Terry är ett startskott för oss i vårt arbete att ta mode- och skönhetssegmentet till nästa digitala nivå. Genom den här satsningen kan vi både bredda vårt erbjudande gentemot läsarna och utveckla vår digitala affär med ett nytt intäktsben, säger Anna Kult, Aftonbladets featurechef.

Ett nytt intäktsben

Steve Terry har sedan en tid tillbaka medverka i Sofies mode och andra Aftonbladet-magasin. Nu ska han fortsätta arbeta tillsammans med Aftonbladet för att utveckla nätbutikens sortiment och koncept.

– Inom skönhetsområdet är kopplingen mellan inspiration och shopping väldigt stark. Genom den här satsningen kan vi både bredda vårt erbjudande gentemot läsarna och utveckla vår digitala affär med ett nytt intäktsben. Samtidigt är det oerhört viktigt att satsningen kan integreras redaktionellt på ett trovärdigt sätt, vilket vi gör med Steve Terrys inriktning och expertis, säger Anna Kult.

Källa: Press

Annons