Aller media satsar på nätet och rekryterar e-handelsexpert

Med Caroline Snabb som ny e-handelsexpert ska en av Sveriges marknadsledande aktörer inom populärpress göra onlinehandeln till en viktig del av sin verksamhet.

E-handeln och journalistiken närmar sig varandra allt mer, något vi sett flera bevis på de senaste åren. Nu gör Aller media, som har några av Sveriges mest välkända varumärken inom veckotidningar, magasin och familjetidningar, en satsning på e-handeln.

Förutom att Aller media just nu utvecklar nya tjänster riktade mot näthandeln har man i dagarna även rekryterat Caroline Snabb som e-handelsexpert.

Annons

Caroline har sedan tidigare bland annat varit delaktig i att bygga upp e-handelsföretaget Beauty the You Way där hon som marknadschef ansvarade för att driva trafik, öka antal köp och skapa attraktiva kundupplevelser.

– Med Caroline kommer vi att få ny kompetens som gör att vi kan utveckla Aller medias e-handelserbjudande för våra kunder. Målsättningen är att göra e-handel till en viktigare del av våra intäkter som ytterligare integrerar läsupplevelsen med nya tjänster, säger Lotta Cederbom, kommersiell direktör på Aller media.

Redaktionell e-handel

Tidigare i år lanserade ELLE, som är ett av Aller Medias varumärken, och Kicks ett samarbete kring webbutiken ELLE Shop Beauty. Där kan besökarna läsa om skönhetstrender och makeuptips för att sedan köpa redaktionens utvalda produkter på Kicks.se.

Samtidigt erbjuder flera av Aller medias varumärken idag nätbutiker och under kommande år kommer man att utveckla detta ytterligare.

– Det känns jättespännande att få vara med och bygga upp Aller medias e-handel för att skapa attraktiva kundupplevelser. Med de starka varumärken som Aller media har finns riktigt goda förutsättningar att erbjuda våra kunder och läsare intressanta och relevanta erbjudanden och varor, säger Caroline Snabb som tillträder sin tjänst den 1 december.

Annons