Annons

Allt fler vill handla second hand-mode på nätet Mode är hett på Tradera

Allt fler vill handla second hand-mode på nätet

2016-09-09 09:14

Antalet auktioner med damkläder på Tradera har ökat med nästan en femtedel jämfört med förra året.

Att det går bra för många modeföretag på nätet är ingen hemlighet, men svenskarna är inte bara intresserade av att handla nytt när de ger sig ut efter kläder och accessoarer. På Tradera har antalet upplagda auktioner inom damkläder ökat med 18 procent jämfört med ett år sedan. Auktionerna inom damskor och barnkläder har haft en liknande utveckling.

- Vi har gjort en medveten satsning på modesegmentet under året, till exempel har vi etablerat Tradera Trend i samarbete med Make It Last och auktionerat ut Greta Grams kollektion direkt från visningen under modeveckan. Samtidigt är trenden tydlig – svenskarnas intresse för att köpa och sälja begagnat ökar stadigt, säger Sofia Hagelin, presschef Tradera.

"Second hand som komplement"

Odd Molly, H&M och Ralph Lauren är några av de märken som förekommer allra oftast på Tradera. Begagnatsajten får stöd av Swedish Fashion Council när det kommer till uppgifterna om att allt fler vill handla kläder och accessoarer som använts tidigare.

Annons
Annons
- Svenskarna är idag mer medvetna om att kvalitetskläder har ett värde på andrahandsmarknaden. Vi köper alltmer bra kvalitetsgrejer som håller länge och man handlar alltmer second hand som komplement, säger Elin Frendberg, VD för Swedish Fashion Council.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
IKEA har stora problem med sin <nobr>e-handelssajt</nobr>

IKEA har stora problem med sin e-handelssajt

Snart pågått i en vecka.

Annons
Annons
iApotek.se köper konkurrent för 11 miljoner kronor

iApotek.se köper konkurrent för 11 miljoner kronor

Konsolidering bland apoteks-uppstickare.

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra <nobr>e-handlare</nobr>

Junkyards nya flaggskepp blir pick-up för andra e-handlare

Öppnar i centrala Stockholm.

Odd Molly blöder pengar - stänger ner fysiska butiker

Odd Molly blöder pengar - stänger ner fysiska butiker

"Ska kritiskt utvärdera vår närvaro via egna fysiska butiker".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"God fart i e-handeln" - trots skakig start för ICAs darkstore

E-handelsansvarige lämnar för att bli vd på Hobbex.

Svenskt bolag lägger 300 miljoner på nätmathandel

Svenskt bolag lägger 300 miljoner på nätmathandel

Värdering på 2,24 miljarder.

Matsmart till nya marknader - han blir ny teknikchef

Matsmart till nya marknader - han blir ny teknikchef

Lämnar Proffsmagasinet för toppjobb hos e-handlaren.

Annons
Annons
Lindex om försäljningen hos Nelly:

Lindex om försäljningen hos Nelly: "Ser ett intresse"

Inledde unikt e-handelssamarbete.

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

Tonerlagrets Trissknep drog upp försäljningen med 30%

"Försöker tänka utanför boxen".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MaxGaming söker:

Plock & pack

CHIQUELLE AB söker:

Warehouse Assistant

Elodie Details söker:

Content Manager

Viskan System AB söker:

Driven, lösningsfokuserad Systemadministratör som brinner för IT


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta