Amanda Fahlander är Skincitys nya e-commerce manager

Har lämnat Sportamore för en helt ny tjänst hos expanderande hudvårdsföretaget Skincity.

E-handlaren Skincity har nått stora framgångar genom att sälja salongsprodukter för hudvård på nätet. Nu anställer bolaget en e-commerce manager för att fortsätta sin expansion och valet föll på Amanda Fahlander som de senaste åren haft framträdande roller hos Sportamore.

- Amanda var en av nyckelpersonerna på Sportamore med erfarenhet av vilka utmaningar som man ställs inför i ett expansivt bolag. Vi arbetar mycket med köpupplevelsen och med Amandas öga för design och koncept så är vi övertygade om att vi kan ta den till nya nivåer. Sedan passar Amanda väldigt bra in i Skincitys värderingsstyrda kultur, säger Mikael Kjellman, VD för Skincity.

Annons

"Ett naturligt steg i vår utveckling"

På Sportamore har Amanda Fahlander arbetat som Head of Design & Marketing, samt som art director. Hon tillträdde sin nya tjänst i januari, och är mycket förväntansfull inför det kommande året då Skincity bland annat ska genomföra ett plattformsbyte för att få nya möjligheter att utveckla butiken. 

- Att komma in i ett sådant läge känns riktigt spännande och jag tror personligen väldigt mycket på planerna som ligger i loopen för 2016. Mitt fokus kommer vara att lyfta fram den kunskap och service som finns inom företaget och göra den ännu mer lättillgänglig för kunderna, säger hon.

De senaste åren har Skincity haft en stadig omsättningsökning. Mikael Kjellman berättade i höstas att omsättningen för 2015 såg ut att landa på 120 miljoner, vilket är dubbelt så mycket som siffran för 2014.

- För Skincity är det ett naturligt steg i vår utveckling att tillsätta en e-commerce manager. Med en e-commerce manager kommer vi att höja kvaliteten i vår e-handel som i sin tur kommer leda till ökad kundnöjdhet och fortsatt tillväxt, säger Mikael Kjellman.

Annons