Amazon bundlar fysiskt och digitalt i ny prenumeration

Nätjätten Amazon har börjat sälja papperstidningar och digitala upplagor i en ny prenumerationsmodell vid namn "All Access". Det stora mediehuset Condé Nast är först att hoppa på tåget och de kommer initialt erbjuda ett paket med sex tidningar, bland andra Vogue, Wired och Vanity Fair.

När du tecknar en prenumeration får du alltså både den digitala upplagan, tillgänglig på flera plattformar, samt den fysiska tidningen.

Annons

Detta sägs signalera skiftet mot en allt vanligare modell där pappersupplagor och digital prenumeration erbjuds tillsammans. Time Inc (Time Warner) ska även de satsa på denna modell där samma innehåll erbjuds via flera kanaler.

Samarbetet mellan Amazon och Condé Nast ska vara ett av de större försöken att sälja papper tillsammans med de digitala upplagorna. Condé Nast hoppas att samarbetet kan ändra hur konsumenter köper och hanterar sina tidningsprenumerationer.

 

Källa: TheVerge, Press

Annons