Annons

Amazon ser slutet för Endless

Amazon ser slutet för Endless

2012-09-19 13:10

Amazon avslutar sin satsning på Endless.com, modesajten som främst varit inriktad på skor och accessoarer. Världens största e-handlare flyttar istället in Endless sortiment under eget tak och fokuserar nu på en ny uppgraderad produktkategori inom kläder och mode.

Amazon lanserade Endless 2007 med huvudsaklig inriktning på skor, smycken och handväskor. Men från och med nästa vecka får Endless kunder bege sig till Amazon för att handla.

Den 27 september blir nämligen Endless.com en del av Amazon och nedläggningen ska vara ett steg i att expandera ytterligare i segmentet mode och kläder, en av de snabbast växande kategorierna på nätet.
– Vi vill flytta vår verksamhet från Endless till Amazon för att bättre kunna fokusera på upplevelsen av att handla mode på nätet, säger en talesman för Amazon.
Att samla sina affärer under ett och samma tak är något som vi även sett i Sverige den senaste tiden. Bland annat CDON har gått från att ursprungligen vara en skivbutik på nätet till att bli ett av Nordens svar på Amazon.

Vill hänga med i racet

Företaget säger också att man planerar att utöka antalet designerkläder, tillbehör och varumärken på Amazon. Konkurrenten eBay har lyckats bra de senaste åren inom kategorin kläder och mode, och Amazon vill gärna vara med i racet.

Amazons vd Jeff Bezos har tidigare sagt att han spenderar mycket tid att tänka på just kläder, och att framtiden när det gäller mode på nätet ser väldigt spännande ut.
– Jag tror att det är mycket på gång där och mängder med nya uppfinningar. Särskilt när det gäller hur man kan presentera produkterna för kunderna, säger han.
Zappos och Shopbop är två andra nätbutiker inom mode som ägs av Amazon. De ska dock fortsätta som tidigare.



Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

Annons
Annons
E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Klart: E-handelsstjärnan Pouya Boland till årets NXT Nordic

Chiquelles vd till Nordens största e-handelskonferens.

Annons
Annons
Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Svenska skojätten satsar på online-marknadsplatser

Släpper lös varumärkena redan denna vecka.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta