Annons

Amazon ser slutet för Endless

Amazon ser slutet för Endless

2012-09-19 13:10

Amazon avslutar sin satsning på Endless.com, modesajten som främst varit inriktad på skor och accessoarer. Världens största e-handlare flyttar istället in Endless sortiment under eget tak och fokuserar nu på en ny uppgraderad produktkategori inom kläder och mode.

Amazon lanserade Endless 2007 med huvudsaklig inriktning på skor, smycken och handväskor. Men från och med nästa vecka får Endless kunder bege sig till Amazon för att handla.

Den 27 september blir nämligen Endless.com en del av Amazon och nedläggningen ska vara ett steg i att expandera ytterligare i segmentet mode och kläder, en av de snabbast växande kategorierna på nätet.
– Vi vill flytta vår verksamhet från Endless till Amazon för att bättre kunna fokusera på upplevelsen av att handla mode på nätet, säger en talesman för Amazon.
Att samla sina affärer under ett och samma tak är något som vi även sett i Sverige den senaste tiden. Bland annat CDON har gått från att ursprungligen vara en skivbutik på nätet till att bli ett av Nordens svar på Amazon.

Vill hänga med i racet

Företaget säger också att man planerar att utöka antalet designerkläder, tillbehör och varumärken på Amazon. Konkurrenten eBay har lyckats bra de senaste åren inom kategorin kläder och mode, och Amazon vill gärna vara med i racet.

Amazons vd Jeff Bezos har tidigare sagt att han spenderar mycket tid att tänka på just kläder, och att framtiden när det gäller mode på nätet ser väldigt spännande ut.
– Jag tror att det är mycket på gång där och mängder med nya uppfinningar. Särskilt när det gäller hur man kan presentera produkterna för kunderna, säger han.
Zappos och Shopbop är två andra nätbutiker inom mode som ägs av Amazon. De ska dock fortsätta som tidigare.



Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

I dag: PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

Helt öppet paketnätverk.

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

"Äger hela leveransprocessen".

Annons
Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta