Ambassadörer ska locka kunder till Glitters e-handel

Genom att helt fokusera på digital marknadsföring hoppas Glitter nå ut till fler e-handelskunder.

Smyckeskedjan Glitter tar till ett nytt knep för att göra reklam för sin e-handel, Glitter shop online. Tre ambassadörer ska pryda företagets nya kampanj, som ska vara helt digital och synas i sociala medier.

Tidigare kampanjer har mest fokuserat på traditionella medier, men den tiden är nu förbi, meddelar företaget i ett pressmeddelande. Att kampanja digitalt ska nu bli en del av Glitters nya kommunikationsstrategi. Nyligen gick eleven.se och LYKO ut med liknande budskap.

Annons

"Har olika personliga stilar"

De tre utvalda ambassadörerna är den norska modebloggaren Anniken Englund Jørgensen, modellen Elsa Ekman och Awa Santesson Sey som slog igenom som fjortonåring i talangjakten X-Factor och numera jobbar med musik i Los Angeles.

- Vi är stolta att presentera Glitters ambassadörer Anniken, Awa och Elsa. Valet var enkelt, de representerar Glitter helt perfekt med sina olika personliga stilar, säger Helena Sundgren, marknadschef på Glitter, i ett pressmeddelande.

Annons