Annons

Ambassadörer ska locka kunder till Glitters e-handel Glitters nya ambassadörer

Ambassadörer ska locka kunder till Glitters e-handel

2016-11-21 15:12

Genom att helt fokusera på digital marknadsföring hoppas Glitter nå ut till fler e-handelskunder.

Smyckeskedjan Glitter tar till ett nytt knep för att göra reklam för sin e-handel, Glitter shop online. Tre ambassadörer ska pryda företagets nya kampanj, som ska vara helt digital och synas i sociala medier.

Tidigare kampanjer har mest fokuserat på traditionella medier, men den tiden är nu förbi, meddelar företaget i ett pressmeddelande. Att kampanja digitalt ska nu bli en del av Glitters nya kommunikationsstrategi. Nyligen gick eleven.se och LYKO ut med liknande budskap.

Annons
Annons

"Har olika personliga stilar"

De tre utvalda ambassadörerna är den norska modebloggaren Anniken Englund Jørgensen, modellen Elsa Ekman och Awa Santesson Sey som slog igenom som fjortonåring i talangjakten X-Factor och numera jobbar med musik i Los Angeles.

- Vi är stolta att presentera Glitters ambassadörer Anniken, Awa och Elsa. Valet var enkelt, de representerar Glitter helt perfekt med sina olika personliga stilar, säger Helena Sundgren, marknadschef på Glitter, i ett pressmeddelande.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Annons
E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

"Vår ambition är att ge kunderna ett större sortiment"

Zalando satsar på hållbart mode.

Buildor.se tappade 5 miljoner

Buildor.se tappade 5 miljoner

Byggmax koncernen sjönk 4 procent.

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

Omni-speglar ska ta webbutikerna offline

"En tredimensionell, mobil, digital popup-butik".

Annons
Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta