Annons

Ambassadörer ska locka kunder till Glitters e-handel Glitters nya ambassadörer

Ambassadörer ska locka kunder till Glitters e-handel

2016-11-21 15:12

Genom att helt fokusera på digital marknadsföring hoppas Glitter nå ut till fler e-handelskunder.

Smyckeskedjan Glitter tar till ett nytt knep för att göra reklam för sin e-handel, Glitter shop online. Tre ambassadörer ska pryda företagets nya kampanj, som ska vara helt digital och synas i sociala medier.

Tidigare kampanjer har mest fokuserat på traditionella medier, men den tiden är nu förbi, meddelar företaget i ett pressmeddelande. Att kampanja digitalt ska nu bli en del av Glitters nya kommunikationsstrategi. Nyligen gick eleven.se och LYKO ut med liknande budskap.

Annons
Annons

"Har olika personliga stilar"

De tre utvalda ambassadörerna är den norska modebloggaren Anniken Englund Jørgensen, modellen Elsa Ekman och Awa Santesson Sey som slog igenom som fjortonåring i talangjakten X-Factor och numera jobbar med musik i Los Angeles.

- Vi är stolta att presentera Glitters ambassadörer Anniken, Awa och Elsa. Valet var enkelt, de representerar Glitter helt perfekt med sina olika personliga stilar, säger Helena Sundgren, marknadschef på Glitter, i ett pressmeddelande.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Annons
Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

Kunde inte framgångsrikt avsluta rekonstruktionen.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Helgspecial: Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Bra eller dåligt att sluta med flyg och kött?

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Annons
Annons
Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta