Annons

American Apparel tillbaka: Har lanserat ny e-handel Tillbaka - fast på nätet

American Apparel tillbaka: Har lanserat ny e-handel

2017-08-11 13:57

Gör comeback i form av en renodlad e-handel.

I slutet av förra året gick American Apparel, som för sin marknadsföring har utsetts till Årets Sexist i Sverige, i konkurs. Trots butikens något skamfilade rykte saknades det inte intressenter som ville ge projektet en chans, och det hette bland annat att Amazon var redo att ta sig an företaget.

Nu står det klart att American Apparel är tillbaka - denna gång i form av ett renodlat e-handelsföretag. Det rapporterar bland annat nyhetssajten Multichannelmerchant.

Etisk tillverkning ska tilltala yngre?

American Apparels nya ägare, det kanadensiska klädföretaget Gildan, ska enligt uppgift än så länge endast ha återlanserat företaget i form av en e-handel. Den nya nätbutiken ligger redan uppe, och proklamerar bland annat “We’re Back … To Basics”. Sortimentet verkar bestå huvudsakligen av basplagg, som t-shirts och leggings. Produkterna ska ha märkts ut som “Globally Sourced, Ethically Made” och Multichannelmerchant spekulerar i om stämpeln är tänkt att tilltala en yngre målgrupp.

Annons
Annons

Gildan köpte American Apparel i början av året för 88 miljoner amerikanska dollar, vilket motsvarar knappt 720 miljoner kronor.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

Är genombrottet nära för de smarta produkterna?

Annons
Annons
PostNord avslöjar sina planer för Emeet Stockholm

Emeet: PostNord avslöjar sina planer för Emeet Stockholm

Träffa Karl på Matsmart och lär dig logistik på PostNords populära session.

E-handlare slogs om Årets Logistiketablering 2017

E-handlare slogs om Årets Logistiketablering 2017

Boozt slog medfinalisterna Apotea och Sportamore.

Indiskas Instagram-knep:

Indiskas Instagram-knep: "Ger mer trafik till e-handeln"

Användargenererat innehåll har blivit en framgångsfaktor hos Indiska.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare utökar kundbasen - lanserar pekböcker

E-handlare utökar kundbasen - lanserar pekböcker

Ska "på ett pedagogiskt sätt förskjuta fokus från kvinnors utseende".

IDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

IDeal of Sweden blev Årets Unga Företagare 2017

"De är den ideala förebilden för en ny generation företagare".

Egna sportkläder nästa stora satsning för Amazon?

Egna sportkläder nästa stora satsning för Amazon?

Eget varumärke på gång.

Annons
Annons
Sålde

Sålde "slampig häxdräkt" för barn - möttes av kritikstorm

"En dålig översättning från spanska".

Fysiska butiker är en stark tillväxtmotor för <nobr>e-handeln</nobr>

Fysiska butiker är en stark tillväxtmotor för e-handeln

E-handelstrafiken ökade med mer än 50 procent.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem