Annons

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke Pär Svärdson, vd för Apotea

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke

2018-09-24 07:00

6 000 konsumenter fick säga sitt.

Sveriges starkaste apoteksvarumärke. Den utmärkelsen kan nätapoteket Apotea nu stoltsera med att ha rott hem.

Den snabbväxande e-handlaren fick ta emot sitt nya betyg efter att den årliga undersökningen Swedish Brand Awards hade sagt sitt.

- Evimetrix Swedish Brand Awards är Sveriges största undersökning av attityder till olika varumärken. Det varumärke som enligt undersökningen har den starkaste kombinationen av kännedom och nöjda kunder utses till det starkaste varumärket i respektive bransch, berättar Apotea i ett pressmeddelande.

Nummer 7 av totalt 500

Totalt ska fler än 6 000 konsumenter ha varit med och tyckt till om olika varumärken, varpå Apotea alltså tog hem vinsten i kategorin Apotek. Dessutom klättrar företaget på listan över alla varumärken, och ska nu vara nummer sju på listan över starkast varumärke oavsett bransch.

Annons
Annons

Undersökningen ska vara baserad på en kombination av kundnöjdhet och varumärkeskännedom.

- På så sätt blir det möjligt att jämföra olika varumärken med varandra oberoende av storlek vilket ger ett rättvist resultat som tar hänsyn till hur omtyckt och välkänt varumärket är, skriver Apotea.

I undersökningen ingick totalt 500 varumärken i 37 branscher. Prisutdelningen ägde rum i samband med en ceremoni på Berghs School of Communication i Stockholm.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
EU vill tvinga Amazon att sätta upp

EU vill tvinga Amazon att sätta upp "kinesiska murar"

Ska stoppa utnyttjandet av e-handlarnas data.

Annons
Annons
Miljardbolaget bakom Aperol intar Kinas <nobr>e-handel</nobr>

Miljardbolaget bakom Aperol intar Kinas e-handel

Sprit till alla singlar?

Däck365 nådde 99 miljoner - blir superföretag och gasell

Däck365 nådde 99 miljoner - blir superföretag och gasell

Slog tidigare prognos.

Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

"Direkt till konsument, utan några mellanhänder".

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Många påminnelser med digitala fakturor

Många påminnelser med digitala fakturor

Kunderna vill inte ha dem på posten.

2
<nobr>E-handlarna</nobr> är supertaggade inför shoppingfesten

E-handlarna är supertaggade inför shoppingfesten

Framtidstron ökar rejält bland nätbutiker.

Desktop-trafiken till <nobr>e-handlare</nobr> sjunker mer än beräknat

Desktop-trafiken till e-handlare sjunker mer än beräknat

Mobilen tar över.

Annons
Annons
NordicFeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

Helgläsning: NordicFeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

Ska skapa "skönhetens ICA".

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

11 miljoner för branschens Ferrari.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Stadium söker:

Customer Analyst

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta