Annons

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke Pär Svärdson, vd för Apotea

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke

2018-09-24 07:00

6 000 konsumenter fick säga sitt.

Sveriges starkaste apoteksvarumärke. Den utmärkelsen kan nätapoteket Apotea nu stoltsera med att ha rott hem.

Den snabbväxande e-handlaren fick ta emot sitt nya betyg efter att den årliga undersökningen Swedish Brand Awards hade sagt sitt.

- Evimetrix Swedish Brand Awards är Sveriges största undersökning av attityder till olika varumärken. Det varumärke som enligt undersökningen har den starkaste kombinationen av kännedom och nöjda kunder utses till det starkaste varumärket i respektive bransch, berättar Apotea i ett pressmeddelande.

Nummer 7 av totalt 500

Totalt ska fler än 6 000 konsumenter ha varit med och tyckt till om olika varumärken, varpå Apotea alltså tog hem vinsten i kategorin Apotek. Dessutom klättrar företaget på listan över alla varumärken, och ska nu vara nummer sju på listan över starkast varumärke oavsett bransch.

Annons
Annons

Undersökningen ska vara baserad på en kombination av kundnöjdhet och varumärkeskännedom.

- På så sätt blir det möjligt att jämföra olika varumärken med varandra oberoende av storlek vilket ger ett rättvist resultat som tar hänsyn till hur omtyckt och välkänt varumärket är, skriver Apotea.

I undersökningen ingick totalt 500 varumärken i 37 branscher. Prisutdelningen ägde rum i samband med en ceremoni på Berghs School of Communication i Stockholm.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Från garaget till 70 miljoner - nu avgår landets bilkung

Från garaget till 70 miljoner - nu avgår landets bilkung

"Kan inte gå på några bilevenemang utan att jag blir igenkänd".

Annons
Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

Annons
Annons
E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta