Annons

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke Pär Svärdson, vd för Apotea

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke

2018-09-24 07:00

6 000 konsumenter fick säga sitt.

Sveriges starkaste apoteksvarumärke. Den utmärkelsen kan nätapoteket Apotea nu stoltsera med att ha rott hem.

Den snabbväxande e-handlaren fick ta emot sitt nya betyg efter att den årliga undersökningen Swedish Brand Awards hade sagt sitt.

- Evimetrix Swedish Brand Awards är Sveriges största undersökning av attityder till olika varumärken. Det varumärke som enligt undersökningen har den starkaste kombinationen av kännedom och nöjda kunder utses till det starkaste varumärket i respektive bransch, berättar Apotea i ett pressmeddelande.

Nummer 7 av totalt 500

Totalt ska fler än 6 000 konsumenter ha varit med och tyckt till om olika varumärken, varpå Apotea alltså tog hem vinsten i kategorin Apotek. Dessutom klättrar företaget på listan över alla varumärken, och ska nu vara nummer sju på listan över starkast varumärke oavsett bransch.

Annons
Annons

Undersökningen ska vara baserad på en kombination av kundnöjdhet och varumärkeskännedom.

- På så sätt blir det möjligt att jämföra olika varumärken med varandra oberoende av storlek vilket ger ett rättvist resultat som tar hänsyn till hur omtyckt och välkänt varumärket är, skriver Apotea.

I undersökningen ingick totalt 500 varumärken i 37 branscher. Prisutdelningen ägde rum i samband med en ceremoni på Berghs School of Communication i Stockholm.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta