Annons

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke Pär Svärdson, vd för Apotea

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke

2018-09-24 07:00

6 000 konsumenter fick säga sitt.

Sveriges starkaste apoteksvarumärke. Den utmärkelsen kan nätapoteket Apotea nu stoltsera med att ha rott hem.

Den snabbväxande e-handlaren fick ta emot sitt nya betyg efter att den årliga undersökningen Swedish Brand Awards hade sagt sitt.

- Evimetrix Swedish Brand Awards är Sveriges största undersökning av attityder till olika varumärken. Det varumärke som enligt undersökningen har den starkaste kombinationen av kännedom och nöjda kunder utses till det starkaste varumärket i respektive bransch, berättar Apotea i ett pressmeddelande.

Nummer 7 av totalt 500

Totalt ska fler än 6 000 konsumenter ha varit med och tyckt till om olika varumärken, varpå Apotea alltså tog hem vinsten i kategorin Apotek. Dessutom klättrar företaget på listan över alla varumärken, och ska nu vara nummer sju på listan över starkast varumärke oavsett bransch.

Annons
Annons

Undersökningen ska vara baserad på en kombination av kundnöjdhet och varumärkeskännedom.

- På så sätt blir det möjligt att jämföra olika varumärken med varandra oberoende av storlek vilket ger ett rättvist resultat som tar hänsyn till hur omtyckt och välkänt varumärket är, skriver Apotea.

I undersökningen ingick totalt 500 varumärken i 37 branscher. Prisutdelningen ägde rum i samband med en ceremoni på Berghs School of Communication i Stockholm.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Ny <nobr>e-handelslag</nobr> på plats - Sverige utan tillsynsmyndighet

Ny e-handelslag på plats - Sverige utan tillsynsmyndighet

Förbudet mot geo-blocking började gälla i måndags.

1
Annons
Annons
Från 0 till 50 000 i månaden på 4 månader:

Från 0 till 50 000 i månaden på 4 månader: "The sky is the limit"

Collar of Sweden räknar med att nå en halv miljon det första året.

Systembolaget bygger egen entré för sina <nobr>e-handelskunder</nobr>

Systembolaget bygger egen entré för sina e-handelskunder

"Lastzon direkt utanför för att underlätta".

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner

Möbeljättens bästa månad hittills - sålde för 650 miljoner

Framgångsrik Black Week tog bolaget till nytt rekord.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tailor Store backar - omsätter 74,5 miljoner kronor

Tailor Store backar - omsätter 74,5 miljoner kronor

Nytt digitalt tillverkningssystem.

Krävdes privatdetektiv för att hitta första kunden

Krävdes privatdetektiv för att hitta första kunden

Uppskattar fortfarande butiksupplevelsen.

Mat.se utvecklar AI som fixar inköp, logistik och bemanning

Mat.se utvecklar AI som fixar inköp, logistik och bemanning

Helt automatiska prognoser.

Annons
Annons
Robot ansvarig för att arbetarna fick åka till sjukhus

Robot ansvarig för att arbetarna fick åka till sjukhus

"Automatiserade robotar sätter människor i livshotande fara".

Över 120 000 röster - Apotea tog hem Årets nätbutik 2018

Över 120 000 röster - Apotea tog hem Årets nätbutik 2018

IKEA och Resväskor.se också bland vinnarna.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sabis AB söker:

Digital Affärsutvecklingschef

BSA KÖK & BAD AB söker:

E - Commerce Manager

Gents AB söker:

Social Media Manager/Digital Journalist

The Birth Poster AB söker:

Customer Service Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta