Annons

Ännu ett varumärke satsar online i egen regi

Ännu ett varumärke satsar online i egen regi

2014-12-29 08:42

Calvin Klein har inlett en global e-handelsexpansion och säljer nu via egen nätbutik på 14 europeiska marknader. Under nästa år tar man sikte på Asien och 2016 ska modeföretaget ha försäljning via egen e-handel i fler än 20 länder.

Att varumärken satsar online i egen regi blir allt vanligare. Nu meddelar Calvin Klein att även de satsar på en global e-handel. Förutom en nylansering av den amerikanska flaggskeppsbutiken har man nu lanserat sajter på 14 olika europeiska marknader.

Bland dessa finns Sverige, Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Irland, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Spanien och Storbritannien. Sajterna är anpassade efter respektive marknad men med ett enhetligt utseende och ska ha ett produktutbud som är anpassat efter varje land.

– Lanseringen är effektfull, både när det gäller geografisk omfattning och nivån av anpassning. Det återspeglar vårt åtagande att stärka Calvin Kleins varumärkesidentitet över hela världen, samtidigt som det skapar en personlig shoppingupplevelse inom varje enskild marknad, säger Steve Shiffman, koncernchef för Calvin Klein.

Brasilien på gång

Med tanke på den mobila handelns framfart har man satsat på både stationära och mobila sajter och de kommer att innehålla ett sortiment från samtliga av företagets olika produkter. Som till exempel Calvin Klein Jeans och Calvin Klein Underwear, Calvin Klein fragrances, Calvin Klein Performance och Calvin Klein Home.

Förutom lanseringen i Europa har man även inlett en satsning i Brasilien och i början av 2015 är det dags att ta sikte på den asiatiska marknaden. Målet är att Calvin Klein ska bedriva e-handel i egen regi i fler än 20 länder i slutet av 2016.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta