Annons

Ännu ett varumärke satsar online i egen regi

Ännu ett varumärke satsar online i egen regi

2014-12-29 08:42

Calvin Klein har inlett en global e-handelsexpansion och säljer nu via egen nätbutik på 14 europeiska marknader. Under nästa år tar man sikte på Asien och 2016 ska modeföretaget ha försäljning via egen e-handel i fler än 20 länder.

Att varumärken satsar online i egen regi blir allt vanligare. Nu meddelar Calvin Klein att även de satsar på en global e-handel. Förutom en nylansering av den amerikanska flaggskeppsbutiken har man nu lanserat sajter på 14 olika europeiska marknader.

Bland dessa finns Sverige, Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Irland, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Spanien och Storbritannien. Sajterna är anpassade efter respektive marknad men med ett enhetligt utseende och ska ha ett produktutbud som är anpassat efter varje land.

– Lanseringen är effektfull, både när det gäller geografisk omfattning och nivån av anpassning. Det återspeglar vårt åtagande att stärka Calvin Kleins varumärkesidentitet över hela världen, samtidigt som det skapar en personlig shoppingupplevelse inom varje enskild marknad, säger Steve Shiffman, koncernchef för Calvin Klein.

Brasilien på gång

Med tanke på den mobila handelns framfart har man satsat på både stationära och mobila sajter och de kommer att innehålla ett sortiment från samtliga av företagets olika produkter. Som till exempel Calvin Klein Jeans och Calvin Klein Underwear, Calvin Klein fragrances, Calvin Klein Performance och Calvin Klein Home.

Förutom lanseringen i Europa har man även inlett en satsning i Brasilien och i början av 2015 är det dags att ta sikte på den asiatiska marknaden. Målet är att Calvin Klein ska bedriva e-handel i egen regi i fler än 20 länder i slutet av 2016.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Annons
Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta