Annons

Apotea bäst i Sverige på gratisreklam

Apotea bäst i Sverige på gratisreklam

2016-09-08 14:45

Sju av tio kunder rekommenderar gärna andra att handla på Apotea.se.

Apotea är i ropet just nu. Förutom att växa så att det knakar gör nätapoteket sitt bästa för att rädda våra vattendrag. Och kombinationen av e-handel, låga priser och miljöarbete verkar vara ett framgångsrecept.

Nu står det nämligen klart att inget annat företag inom svensk detaljhandel får så mycket gratisreklam som Apotea.

Enligt en ny rapport från branschtidningen Market, Handelns hetaste kedjor och butiker 2016, som omfattar över 600 butiksvarumärken i Sverige, rekommenderar drygt sju av tio kunder sina vänner och arbetskamrater att handla på Apotea.se.

Annons
Annons

Klättrar förbi möbeljätte

Nätapoteket har placerat sig högt även i tidigare års undersökningar om svenskarnas förhållande till butiksvarumärken i detaljhandeln. Förra året kom Apotea på andra plats efter Ikea, men i år har man alltså lyckats passera den välkände möbeljätten. På tredje plats återfinns Adlibris.

– Den här hjälpen som vi får av våra kunder är ovärderlig och betyder mycket för oss. Vi får inte bara nya kunder, utan de kunder som vi redan har är nöjda och fortsätter att handla hos oss, säger Pär Svärdson, VD för Apotea.se.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta