Apotea i unik nominering till pris för vårdat varumärke

Kan bli det första renodlade e-handelsföretaget att ta hem det åtråvärda Signumpriset.

I 23 år har Signumpriset delats ut till ett nordiskt företag som har varit extra bra på att vårda sitt varumärke. Och det räcker inte att ha gjort kortsiktiga kampanjer med gott resultat, utan för att vinna krävs det att ett företag har förvaltat sitt varumärke väl under en längre period. Tidigare år har till exempel ICA, Carlsberg och Volvo stått som vinnare.

Kanske är det på grund av långsiktigheten som krävs som inget renodlat e-handelsföretag ännu har tagit hem priset. När 2018 års pris ska delas ut kan det dock bli ändring - Apotea är nämligen en av årets nominerade.

Annons

LÄS ÄVEN: Pär Svärdson efter prisregnet: "Det är oerhört smickrande"

Tävlar mot brödmärke och sjukhus

Det flitigt prisade nätapoteket tävlar med HSB, ECCO, Karolinska Universitetssjukhuset och Skogaholm om årets Signumpris.

- Det är många som är synnerligen skickliga på att bygga och vårda varumärken. Varje år får juryn för Signumpriset nöjet att titta närmare på några av dem. Årets nominerade bildar ännu ett i raden av starka startfält. De representerar samtidigt väldigt åtskilda branscher och arbetar därför under olika villkor, vilket gör arbetet än mer intressant och oförutsägbart, säger Christer Löfgren, juryns sekreterare tillika chefredaktör på BrandNews, i ett pressmeddelande.

Om det blir Apotea eller någon av konkurrenterna som får ta hem pokalen avgörs den 25 januari 2018.

Annons