Annons

Apotea och Elgiganten till final i PostNord-tävling Apotea kan få ännu ett pris

Apotea och Elgiganten till final i PostNord-tävling

2017-02-08 11:43

Med PostNord Logistics Award vill logistikföretaget uppmärksamma innovativa logistiklösningar.

De i e-handelssammanhang flitigt omnämnda aktörerna Apotea och Elgiganten står båda som finalister i PostNords tävling PostNord Logistics Award. Priset ska i år delas ut för femtonde gången och syftar till att uppmärksamma företag som gjort något innovativt och effektivt på logistikområdet.

- E-handelsbolaget Apotea utmanar apoteksbranschen och bygger sin snabba, lönsamma tillväxt genom en innovativ och effektiv logistik och varuförsörjning som skapar förutsättningar för låga priser, ett stort sortiment, hög tillgänglighet och snabba leveranser – allt med kunden i fokus. Etiska, sociala och miljömässiga aspekter genomsyrar Apoteas utvecklingsarbete och utgör grunden för en långsiktigt hållbar verksamhet, låter nomineringen för Apotea.

"Tar stor hänsyn till miljö- och arbetsförhållanden"

Den motivering som Elgiganten har fått är inte sämre:

- Elgiganten växer snabbt på den hårt konkurrensutsatta och stagnerande marknaden för hemelektronik. En av de viktigaste framgångsfaktorerna är deras logistik som är högt prioriterad i företagets strategi. En logistik som präglas av nytänkande, effektivitet och som tar stor hänsyn till miljö och arbetsförhållanden.

Apotea och Elgiganten har dessutom konkurrens från vinimportören Oenoforos och MECA, som säljer produkter till bilverkstäder.

Annons
Annons

Vem som tar hem det prestigefyllda PostNord-priset, som tidigare år har gått till bland andra Adlibris och Dustin, står klart den 16 mars då vinnaren kommer att tillkännages på ett logistikseminarium på PostNords huvudkontor. I juryn sitter bland annat forskare och företagsledare.

LÄS ÄVEN: Apotea om prisregnet - så blev vi bäst på e-handel 

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Annons
Annons
Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Annons
Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

Framgången Menskopp.se siktar på stordåd i USA

E-handlaren vill ta in 8 miljoner kronor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta