Annons

Apotek Hjärtat satsar på sin digitala kanal med ny podcast Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat

Apotek Hjärtat satsar på sin digitala kanal med ny podcast

2016-04-22 10:24

ICA Gruppens apotekskedja lanserar en ny podcast om hälsa och välbefinnande för att nå kunderna i den digitala världen.

I slutet av 2015 rekryterade Apotek Hjärtat en ny e-handelschef i Christina Ericsson, tidigare global digital försäljningschef på SAS. Hennes nya uppdrag blir att utveckla kedjans e-handel och digitala erbjudande, och nu är det dags för en digital satsning i form av podcasten Hjärtats gäster.

Här kommer chefsapotekare Annika Svedberg att bjuda in olika experter för att prata om ämnen knutna till hälsa och välbefinnande. I premiäravsnittet medverkar Björn Olsen, professor i infektionssjukdomar vid Uppsala Universitet och Akademiska sjukhuset, för att prata om fästingburna sjukdomar och vaccination.

– Idén med Hjärtats gäster är att ge dig som lyssnar en djupare kunskap om olika aktuella ämnen, till exempel pollen, solskador och fästingburna sjukdomar, säger Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat.

Vill finnas i alla kanaler

Ehandel.se har tidigare tittat lite närmare på hur de mer traditionella apotekskedjorna i Sverige ser på Apoteas framfart. Nätapoteket som under 2015 omsatte över en halv miljard med lönsamhet.

Annons
Annons

E-handeln är onekligen en viktig del även inom apoteksbranschen och enligt Apoteas VD, Per Svärdsson, har nätaktören inte någon egentlig konkurrens då de fysiska aktörerna har för stort fokus på butikerna.

Något de konkurrerade kedjorna inte håller med om, och medan Apotea inte tror sig öppna ett fysisk apotek, satsar de fysiska butikerna allt mer på sina digitala kanaler. Och här är Apotek Hjärtats nya podcast, som kommer att finnas tillgänglig via iTunes och Acast, ett exempel.

– Vi vill dela med oss av vår kunskap till de som lyssnar, samtidigt som vi är nyfikna på vad experterna säger, säger Annika Svedberg.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Annons
Annons
Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Annons
IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

300 personer påverkas.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta