Annons

Apotek Hjärtat satsar på sin digitala kanal med ny podcast Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat

Apotek Hjärtat satsar på sin digitala kanal med ny podcast

2016-04-22 10:24

ICA Gruppens apotekskedja lanserar en ny podcast om hälsa och välbefinnande för att nå kunderna i den digitala världen.

I slutet av 2015 rekryterade Apotek Hjärtat en ny e-handelschef i Christina Ericsson, tidigare global digital försäljningschef på SAS. Hennes nya uppdrag blir att utveckla kedjans e-handel och digitala erbjudande, och nu är det dags för en digital satsning i form av podcasten Hjärtats gäster.

Här kommer chefsapotekare Annika Svedberg att bjuda in olika experter för att prata om ämnen knutna till hälsa och välbefinnande. I premiäravsnittet medverkar Björn Olsen, professor i infektionssjukdomar vid Uppsala Universitet och Akademiska sjukhuset, för att prata om fästingburna sjukdomar och vaccination.

– Idén med Hjärtats gäster är att ge dig som lyssnar en djupare kunskap om olika aktuella ämnen, till exempel pollen, solskador och fästingburna sjukdomar, säger Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat.

Vill finnas i alla kanaler

Ehandel.se har tidigare tittat lite närmare på hur de mer traditionella apotekskedjorna i Sverige ser på Apoteas framfart. Nätapoteket som under 2015 omsatte över en halv miljard med lönsamhet.

Annons
Annons

E-handeln är onekligen en viktig del även inom apoteksbranschen och enligt Apoteas VD, Per Svärdsson, har nätaktören inte någon egentlig konkurrens då de fysiska aktörerna har för stort fokus på butikerna.

Något de konkurrerade kedjorna inte håller med om, och medan Apotea inte tror sig öppna ett fysisk apotek, satsar de fysiska butikerna allt mer på sina digitala kanaler. Och här är Apotek Hjärtats nya podcast, som kommer att finnas tillgänglig via iTunes och Acast, ett exempel.

– Vi vill dela med oss av vår kunskap till de som lyssnar, samtidigt som vi är nyfikna på vad experterna säger, säger Annika Svedberg.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons
Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Annons
Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta