Apoteket vill visa hur lätt det är att handla på nätet

Apoteket lanserar en ny kampanj för att visa hur lätt det är att köpa receptbelagd medicin på nätet. Med kampanjen vill man förenkla vardagen och visa hur enkelt det kan vara om man bara vågar ta sig över tröskeln.

Kampanjen som pågår till och med vecka 47 består bland annat av butiksmaterial, banners och en ny landningssida på Apotekets sajt. Målet är att visa hur lätt det är att köpa sin receptbelagda medicin på nätet.

– Kampanjen syftar till att lyfta Apotekets e-handelsservice för receptbelagd medicin, något som de är ensamma om. Vi ser det som en bra konkurrensfördel hos Apoteket, som visar på deras stora ansvarskänsla, säger Emelie Schröder, kundansvarig på byrån Forsman & Bodenfors till dagensmedia.se.

Annons

Inspirerande reklamfilm

Man har även tagit fram en reklamfilm som Tomas Jonsgården på Flodellfilm regisserat. I filmen får man se en man som gör uppror med det gamla sättet att köpa medicin.

– Vi kom snabbt fram till att e-handel inte är något nytt, utan vi ville istället fånga något annat att bygga kommunikationen på. Det blev känslan av tillfredsställelse man får när man tar sig över den där tröskeln och beställer online. Det fick representeras av mannen som gör revolution inom sig själv, säger Emelie Schröder.

Reklamfilmen kommer att visas i flera av de stora svenska tv-kanalerna och även på SF Bio. Att Apoteket försöker locka ut fler på nätet borde förstås vara bra för e-handeln i stort. Ni ser den nya reklamfilmen här:

Källa: Dagens Media

Annons