Apoteksgruppen rekryterar från Adidas

"Leder med både hjärta och hjärna".

I början av året kommunicerade Apoteksgruppen ut att de ska satsa på tillväxt och utveckling inom företaget. Apoteksgruppen bildade då en ny enhet som fick i uppgift att bland annat driva e-handelns utveckling, och i mars tillträdde en ny affärsutvecklingschef. 

LÄS ÄVEN: Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Annons

Nu har Apoteksgruppen gjort en ytterligare rekrytering som en del av det tillväxtsarbete som bolaget jobbar på. Försäljningsteamet stärks upp med en ny försäljningschef, Erik Sjögren, som tillträder tjänsten i början av juni.

– Apoteksbranschen är under utveckling på ett helt annat sätt än många andra branscher, där det råder mer stagnation. Det lockar mig. Resan man gjort från att vara statligt ägda till privat bolag är spännande och jag ser att jag med min bakgrund kan tillföra en hel del när det gäller fortsatt utveckling och modernisering av Apotekgruppens erbjudande, säger Erik Sjögren i ett pressmeddelande.

Följer VD:ns fotspår

Eriks senaste roll var Senior Brand Director på Adidas Group. Som försäljningschef på Apoteksgruppen ska han fokusera på att utveckla bolagets lönsamhet och kundbemötande.

– Jag har haft förmånen att arbeta tillsammans med Erik under min tid på Adidas och jag vet att han, utöver att ha en utvecklad affärsmässighet, leder med både hjärta och hjärna, säger Sara Mohammar, vd på Apoteksgruppen, och fortsätter:

– Erik har en fin förmåga att få människor med sig och är en sann lagspelare, vilken blir en extra tillgång i det förändringsläge vi befinner oss i.

Annons