Annons

Appen som flyttar skönhetssalongen till dig

Appen som flyttar skönhetssalongen till dig

2014-10-27 08:30

Teknologi och skönhet är kanske inte den mest uppenbara kombinationen. Men de båda verkar fungera ganska bra tillsammans, i alla fall om man frågar grundarna av Glamsquad. En tjänst och app som ser till att fixa frillan och sminket med hjälp av en knapptryckning.

Glamsquad lanserades i början av 2014 i New York, en stad där de flesta tycks vara ständigt upptagna. Vad passar då bättre än en app som och gör det möjligt att boka frisörer och makeupartister som sedan dyker upp vart än man önskar. Till hemmet, hotellet eller varför inte jobbet.

Idag har tjänsten tusentals kunder varje månad och efter en lyckad start är man nu redo att expandera till Los Angeles, och ytterligare amerikanska städer står på tur.
– Vi har ökat stadigt med hundratals bokningar varje vecka och förväntar oss att tillväxten fortsätter accelerera när vi lägger till nya tjänster och städer, säger medgrundaren Jason Perri.

Nio miljoner dollar

Appen ska vara enkel att använda och det ska gå att registrera sig på 30 sekunder. Sedan är det bara att scrolla genom bilder för att se vilka frisyrer eller vilken typ av makeup man är intresserad av. På varje bild står det vad det kostar och hur lång tid det hela väntas ta.

Nyligen fick man även in lite extra kapital för att utveckla tjänsten. Närmare bestämt 7 miljoner dollar från bland annat SoftBank Capital. Sedan tidigare har man lockat till sig ytterligare 2 miljoner dollar. Grundarna verkar inte vara de enda som tror på affärsidén.
– Glamsquad har en klar strategisk vision hur de ska använda sin plattform för att fortsätta göra sina kunders liv enklare genom att erbjuda bra produkter och livsstilsinnehåll, säger SoftBank’s Marissa Campise.

Källor: Forbes, TechCrunch

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Kunder blev kvar mot sin vilja - nu ber Nelly om ursäkt

Kunder blev kvar mot sin vilja - nu ber Nelly om ursäkt

"Felet har precis uppdagat sig".

Annons
Annons
Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Jämförde med rekommenderat pris - nu fälls KitchenTime

Ordinarie eller rekommenderat pris?

Gina Tricot rustar för <nobr>e-handeln</nobr> - säger upp 30 personer

Gina Tricot rustar för e-handeln - säger upp 30 personer

Ska spara 200 miljoner kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

E-handlare får ny ägare - VD:ns familj tar över

Delägare sedan 1995 lämnar företaget.

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

6 av 10 vill betala för miljövänlig frakt - om den är billig

Ny undersökning.

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Vill se lägre arbetsgivaravgifter och slopad kemikalieskatt

Svensk Handel varnar för konsekvenser av orättvis konkurrens.

Annons
Annons
Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Slutdomen: Daniel Wellington vinner mot Ur & Penn

Domen får inte överklagas igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Sweef söker:

Online Merchandiser

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta