Annons

Appen som flyttar skönhetssalongen till dig

Appen som flyttar skönhetssalongen till dig

2014-10-27 08:30

Teknologi och skönhet är kanske inte den mest uppenbara kombinationen. Men de båda verkar fungera ganska bra tillsammans, i alla fall om man frågar grundarna av Glamsquad. En tjänst och app som ser till att fixa frillan och sminket med hjälp av en knapptryckning.

Glamsquad lanserades i början av 2014 i New York, en stad där de flesta tycks vara ständigt upptagna. Vad passar då bättre än en app som och gör det möjligt att boka frisörer och makeupartister som sedan dyker upp vart än man önskar. Till hemmet, hotellet eller varför inte jobbet.

Idag har tjänsten tusentals kunder varje månad och efter en lyckad start är man nu redo att expandera till Los Angeles, och ytterligare amerikanska städer står på tur.
– Vi har ökat stadigt med hundratals bokningar varje vecka och förväntar oss att tillväxten fortsätter accelerera när vi lägger till nya tjänster och städer, säger medgrundaren Jason Perri.

Nio miljoner dollar

Appen ska vara enkel att använda och det ska gå att registrera sig på 30 sekunder. Sedan är det bara att scrolla genom bilder för att se vilka frisyrer eller vilken typ av makeup man är intresserad av. På varje bild står det vad det kostar och hur lång tid det hela väntas ta.

Nyligen fick man även in lite extra kapital för att utveckla tjänsten. Närmare bestämt 7 miljoner dollar från bland annat SoftBank Capital. Sedan tidigare har man lockat till sig ytterligare 2 miljoner dollar. Grundarna verkar inte vara de enda som tror på affärsidén.
– Glamsquad har en klar strategisk vision hur de ska använda sin plattform för att fortsätta göra sina kunders liv enklare genom att erbjuda bra produkter och livsstilsinnehåll, säger SoftBank’s Marissa Campise.

Källor: Forbes, TechCrunch

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Annons
Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Annons

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta