Annons

Årets hittills sämsta dag för Sveriges e-handel Midsommarhelgen bjöd inte på orderkalas

Årets hittills sämsta dag för Sveriges e-handel

2016-06-29 13:01

Vi förutspådde en kass orderingång men i år tog nubben verkligen musten ur e-handeln.

Förra året var påskafton årets sämsta dag för e-handlare enligt Ehandel.se Analytics. Detta när man tittar på antalet order (transaktioner) per dag under hela året. Näst sämst var midsommarafton.

I år förutspådde vi en dålig midsommar och den levererade verkligen. För när vi tittar närmare på orderingången under midsommarafton så är den med råge årets hittills sämsta dag och kommer förmodligen hålla den positionen året ut.

Midsommardagen sämre än Påskafton

Efter midsommarafton hamnar inte påskafton som man kanske skulle kunna tro eftersom den dagen hade lägst orderingång 2015. Nej, efter midsommarafton är årets hittills sämsta dag midsommardagen.

Graf: Transaktioner under juni 2016

Annons
Annons


Midsommar var alltså som förutspått en riktig skithelg när det kommer till e-handeln. Vi får hoppas att ni i alla fall hade det trevligt med familj och vänner för någon märkvärd orderingång var det inte enligt Ehandel.se Analytics.

LÄS ÄVEN: Midsommar lockar inte till köp - men juni ska bli bra ändå

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Annons
Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

Zalando satsar på kvällsleveranser samma dag

"Kommer att bli den nya standarden".

EU-kommissionen bekräftar:

EU-kommissionen bekräftar: "Amazon ska granskas"

Frias samtidigt i Tyskland.

År 1: Från 0 till 4000 kunder

År 1: Från 0 till 4000 kunder

I mer än 60 länder världen över.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner:

Digital inredningstjänst tar in 3 miljoner: "Superstolta"

"Redo att ta bolaget till nästa nivå".

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Bokus snuddar vid 600 miljoner

Ökning med två procent.

Odd Mollys nya strategi ger resultat:

Odd Mollys nya strategi ger resultat: "Ser tydliga bevis"

Tog in 25 miljoner kronor, planerar att spara 75 miljoner.

Annons
Annons
Twilfit tar ny <nobr>e-handelschef</nobr> från Rapunzel of Sweden

Twilfit tar ny e-handelschef från Rapunzel of Sweden

"Kommer tillföra mycket med sin erfarenhet och kompetens".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta