Annons

Årets kvinnliga branschevent - nätverkssuccé Underhållande stämning på eventet

Gmeet: Årets kvinnliga branschevent - nätverkssuccé

2019-03-08 16:30

Sociala kanaler, influencer marketing och hållbarhet.

En trappa upp på Scandic Crown i Göteborg delades 150 gröna band ut till alla Gmeet-deltagare. Det årliga kvinnliga e-handelseventet fortsätter att växa. 

Dagen började med en rik och färgglad frukost med mingel. Att nätverka och knyta kontakter kan öppna många dörrar, och det är ett av Gmeets viktigaste fokusområde. Eventet ger kvinnor chansen till att möta andra drivna kvinnor i branschen och utrymme till att lyfta fram kvinnors kompetens och att låta dem inspireras av varandra.

Efter frukosten inledde Gmeets huvudpartner Bring eventet med att ta upp miljö- och hållbarhetsfrågor och olika leveransalternativ.  

Sedan följde en föreläsning med Carolin Lidman som berättade om hur man bygger ett framgångsrikt varumärke. Entreprenören är medgrundare av pr-byrån Number10, författare och grundare av ett kvinnonätverk, Women With. 


Carolin Lidman

Carolin berättade om sin karriärsresa på ett väldigt avslappnat och lärorikt sätt. Hennes föreläsning var väldigt uppskattad av publiken och många hade pennan i hand för att anteckna pr-stjärnans konkreta tips inom digital kommunikation, sociala medier och hur man jobbar resultatrikt genom nätverk.

Efter föredraget var det dags för den traditionella, och mycket centrala, bubbel-lunchen. Motivationen efter föreläsningen kändes i luften, och många diskuterade vad deras nästa steg skulle kunna bli. 

Här näst på agendan var workshopen som handlade om framtidens leveranser. Eventdeltagarna blev indelade i grupper och varje grupp hade en unik fråga inom detta tema. Kvinnorna som efter mer en halvdag nu lärt känna varandra, var inte blyga med att komma med idéer och diskutera om framtida lösningar på just e-handelsleveranser. 

Resultaten presenterades sedan gemensamt med mycket skratt och intressanta förslag och insikter. Alla var överens om att miljön var ett viktigt fokus när det kom till nya leveranslösningar. Stämningen i salen var både underhållande från scen som från publik, och alla vågade ta plats.

Kvinnorna som kommer till Gmeet är där av en anledning och det kändes verkligen, de tog åt sig av alla tips och delade med sig av sina. Efter workshopen väntade en sista föreläsning men innan dess var det dags för en god fika och ännu mer tid till att nätverka. 

Annons
Annons

Lace Laboratorys två grundare, Faye Flensburg och Felicia Lönnqvist, var på plats för att berätta om sin entreprenörsresa. Det var ett väldigt personligt tal om känslor och motgångar, men med många inspirerade insikter och tydliga råd.

Faye Flensburg och Felicia Lönnqvist från Lace Laboratory

E-trosföretagets grundare berättade bland annat att de inte visste något om e-handel, hur man driver eget företag eller hur man förhandlar med leverantörer när de bestämde sig för att satsa på sin idé. Men med en stark tro på sig själv och sin dröm, och med en ambition om att vilja lära sig det man inte kan - så går allt.

Även i den här resan var nätverkande och sociala medier en betydande faktor. Influencer marketing är ju en snackis bland e-handlare och tjejerna berättade även om deras "dos and don'ts".

Tillsammans med publiken skrattade duon åt sina misstag men lyfte även alla de viktiga delarna som lett dem till deras goda framsteg med e-handeln. 

Innan deltagarna skiljdes åt fick de goodiebags som innehöll fina gåvor. 

Den som missade chansen att komma till årets Gmeet kommer få chansen igen nästa år. Håll utkik efter biljetter och information på Ehandel.se och i våra sociala kanaler. 

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta