DET HÄR ÄR EN NYHET FRÅN Ehandel Event

Gmeet: Årets kvinnliga branschevent – nätverkssuccé

Sociala kanaler, influencer marketing och hållbarhet.

En trappa upp på Scandic Crown i Göteborg delades 150 gröna band ut till alla Gmeet-deltagare. Det årliga kvinnliga e-handelseventet fortsätter att växa. 

Dagen började med en rik och färgglad frukost med mingel. Att nätverka och knyta kontakter kan öppna många dörrar, och det är ett av Gmeets viktigaste fokusområde. Eventet ger kvinnor chansen till att möta andra drivna kvinnor i branschen och utrymme till att lyfta fram kvinnors kompetens och att låta dem inspireras av varandra.

Annons

Efter frukosten inledde Gmeets huvudpartner Bring eventet med att ta upp miljö- och hållbarhetsfrågor och olika leveransalternativ.  

Sedan följde en föreläsning med Carolin Lidman som berättade om hur man bygger ett framgångsrikt varumärke. Entreprenören är medgrundare av pr-byrån Number10, författare och grundare av ett kvinnonätverk, Women With. 


Carolin Lidman

Carolin berättade om sin karriärsresa på ett väldigt avslappnat och lärorikt sätt. Hennes föreläsning var väldigt uppskattad av publiken och många hade pennan i hand för att anteckna pr-stjärnans konkreta tips inom digital kommunikation, sociala medier och hur man jobbar resultatrikt genom nätverk.

Efter föredraget var det dags för den traditionella, och mycket centrala, bubbel-lunchen. Motivationen efter föreläsningen kändes i luften, och många diskuterade vad deras nästa steg skulle kunna bli. 

Här näst på agendan var workshopen som handlade om framtidens leveranser. Eventdeltagarna blev indelade i grupper och varje grupp hade en unik fråga inom detta tema. Kvinnorna som efter mer en halvdag nu lärt känna varandra, var inte blyga med att komma med idéer och diskutera om framtida lösningar på just e-handelsleveranser. 

Resultaten presenterades sedan gemensamt med mycket skratt och intressanta förslag och insikter. Alla var överens om att miljön var ett viktigt fokus när det kom till nya leveranslösningar. Stämningen i salen var både underhållande från scen som från publik, och alla vågade ta plats.

Annons

Kvinnorna som kommer till Gmeet är där av en anledning och det kändes verkligen, de tog åt sig av alla tips och delade med sig av sina. Efter workshopen väntade en sista föreläsning men innan dess var det dags för en god fika och ännu mer tid till att nätverka. 

Lace Laboratorys två grundare, Faye Flensburg och Felicia Lönnqvist, var på plats för att berätta om sin entreprenörsresa. Det var ett väldigt personligt tal om känslor och motgångar, men med många inspirerade insikter och tydliga råd.

Faye Flensburg och Felicia Lönnqvist från Lace Laboratory

E-trosföretagets grundare berättade bland annat att de inte visste något om e-handel, hur man driver eget företag eller hur man förhandlar med leverantörer när de bestämde sig för att satsa på sin idé. Men med en stark tro på sig själv och sin dröm, och med en ambition om att vilja lära sig det man inte kan - så går allt.

Även i den här resan var nätverkande och sociala medier en betydande faktor. Influencer marketing är ju en snackis bland e-handlare och tjejerna berättade även om deras "dos and don'ts".

Tillsammans med publiken skrattade duon åt sina misstag men lyfte även alla de viktiga delarna som lett dem till deras goda framsteg med e-handeln. 

Innan deltagarna skiljdes åt fick de goodiebags som innehöll fina gåvor. 

Den som missade chansen att komma till årets Gmeet kommer få chansen igen nästa år. Håll utkik efter biljetter och information på Ehandel.se och i våra sociala kanaler. 

Annons