Annons

Arvato vill hjälpa kunderna att få koll på GDPR Christer Pettersson, e-handelschef på Arvato

Emeet: Arvato vill hjälpa kunderna att få koll på GDPR

2017-10-02 07:00

Företaget vill vara en trygg partner för villrådiga e-handlare inför den nya lagens införande.

I samarbete med Ehandel.se Event genomför vi vid utvalda tillfällen intervjuer med partners.

Betalföretaget Arvato, som är en del av den tyska förlags- och mediekoncernen Bertelsmann, lägger just nu stort fokus på att hjälpa sina kunder inför införandet av den nya dataskyddsförordningen, GDPR.

"Stort fokus på GPDR"

Lagen är komplicerad och många e-handlare känner sig nu villrådiga kring hur de ska hantera saken, något som Arvato uppmärksammat.

- Vi har ett stort fokus just nu på att hjälpa våra kunder inför den nya dataskyddsförordningen, GDPR, som ju träder i kraft andra kvartalet nästa år. Vi vill alltid vara en trygg partner och med lokala kontor på alla våra marknader, kan vi ligga nära och hjälpa våra kunder när det till exempel sker förändringar i lagstiftningen, som GDPR, säger Christer Pettersson, e-handelschef på Arvato Sverige.

Tjänster i 60 länder

Arvato erbjuder sina tjänster i mer än 60 länder och deras betaltjänst för e-handel, som inkluderar faktura och delbetalning, fungerar enligt företaget själva lika bra i Norden som i DACH-länderna (alltså Tyskland, Österrike och Schweiz) och Holland. Och just nu verkar det finnas ett stort intresse bland e-handlarna för att inta nya marknader.

- Många av de e-handlare vi jobbar med finns på flera av dessa marknader, eller planerar att gå vidare in på nya marknader och vill ha en bra partner för att underlätta sin expansion, berättar Christer Pettersson.

"Ett fantastiskt forum för e-handlare"

Arvato har även tidigare varit med som partnerföretag till Emeet och detta är något de nu fortsätter med.

Annons
Annons
- Vi tycker att Emeet är ett fantastiskt forum för e-handlare att träffas och diskutera viktiga frågor. Vi vill vara en positiv kraft inom svensk e-handel och göra vad vi kan för att svensk e-handel ska fortsätta att växa, precis som vi vill ligga nära våra befintliga kunder och göra vad vi kan för att underlätta deras tillväxt. Därför är vi med som partner till årets alla Emeet.

Christer Pettersson har själv författat boken "Gräv guld i dina egna kanaler" och Arvatos bidrag på Emeet Stockholm kommer att handla om precis det ämnet.

- Vi kommer ha samma tema som på Emeet i Göteborg i september: så kan du använda dina egna kanaler för att öka din trafik och din försäljning. Så det blir en session om content marketing under namnet "Gräv guld i dina egna kanaler". Vi vet att många e-handlare kämpar med kostnaden för att få ny trafik och vi hoppas denna session ska ge bra och matnyttiga tips kring hur man kan driva ny trafik på ett väldigt relevant sätt, utan att köpa mer reklam, avslutar han.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Fraktbolaget lanserar portal:

Fraktbolaget lanserar portal: "Lättare att planera sitt liv"

Digital uppgradering efter att man fått IKEA som kund.

Annons
Annons
Avgjort: Den här <nobr>e-handeln</nobr> är bäst i Sverige på service

Avgjort: Den här e-handeln är bäst i Sverige på service

Klassiskt företag fick bäst betyg.

Rejäl ökning för lösplockad nätmat -

Rejäl ökning för lösplockad nätmat - "stark start på året"

Årets första nätmatsmätning är ute.

Droshi rekryterar Qliro Groups tidigare IT-chef

Droshi rekryterar Qliro Groups tidigare IT-chef

"Vi bygger ett dream team".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Snittordervärdet ökar när våren kommer till Sverige

Snittordervärdet ökar när våren kommer till Sverige

Dyrare beställningar när vintern är över.

Första dagen med Instagram Shopping:

Första dagen med Instagram Shopping: "Som vi har längtat"

Enkelt och smidigt, enligt e-handlarna som är igång.

<nobr>E-handelsjätte</nobr> följer svenskt exempel - levererar till bilen

E-handelsjätte följer svenskt exempel - levererar till bilen

Testar Volvo-konceptet i USA.

Annons
Annons
Laddare från Wish granskade:

Laddare från Wish granskade: "Samtliga farliga att använda"

"Klarade inte ens baskraven för säkerhet".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

MYoroface AB söker:

E-commerce manager

WellNOx Health AB söker:

Ansvarig Digital Media

Polarpumpen AB söker:

Polarpumpen.se söker Content Writer

Elodie Details AB söker:

Digital Retail Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta