Annons

Arvato vill hjälpa kunderna att få koll på GDPR Christer Pettersson, e-handelschef på Arvato

Emeet: Arvato vill hjälpa kunderna att få koll på GDPR

2017-10-02 07:00

Företaget vill vara en trygg partner för villrådiga e-handlare inför den nya lagens införande.

I samarbete med Ehandel.se Event genomför vi vid utvalda tillfällen intervjuer med partners.

Betalföretaget Arvato, som är en del av den tyska förlags- och mediekoncernen Bertelsmann, lägger just nu stort fokus på att hjälpa sina kunder inför införandet av den nya dataskyddsförordningen, GDPR.

"Stort fokus på GPDR"

Lagen är komplicerad och många e-handlare känner sig nu villrådiga kring hur de ska hantera saken, något som Arvato uppmärksammat.

- Vi har ett stort fokus just nu på att hjälpa våra kunder inför den nya dataskyddsförordningen, GDPR, som ju träder i kraft andra kvartalet nästa år. Vi vill alltid vara en trygg partner och med lokala kontor på alla våra marknader, kan vi ligga nära och hjälpa våra kunder när det till exempel sker förändringar i lagstiftningen, som GDPR, säger Christer Pettersson, e-handelschef på Arvato Sverige.

Tjänster i 60 länder

Arvato erbjuder sina tjänster i mer än 60 länder och deras betaltjänst för e-handel, som inkluderar faktura och delbetalning, fungerar enligt företaget själva lika bra i Norden som i DACH-länderna (alltså Tyskland, Österrike och Schweiz) och Holland. Och just nu verkar det finnas ett stort intresse bland e-handlarna för att inta nya marknader.

- Många av de e-handlare vi jobbar med finns på flera av dessa marknader, eller planerar att gå vidare in på nya marknader och vill ha en bra partner för att underlätta sin expansion, berättar Christer Pettersson.

"Ett fantastiskt forum för e-handlare"

Arvato har även tidigare varit med som partnerföretag till Emeet och detta är något de nu fortsätter med.

Annons
Annons
- Vi tycker att Emeet är ett fantastiskt forum för e-handlare att träffas och diskutera viktiga frågor. Vi vill vara en positiv kraft inom svensk e-handel och göra vad vi kan för att svensk e-handel ska fortsätta att växa, precis som vi vill ligga nära våra befintliga kunder och göra vad vi kan för att underlätta deras tillväxt. Därför är vi med som partner till årets alla Emeet.

Christer Pettersson har själv författat boken "Gräv guld i dina egna kanaler" och Arvatos bidrag på Emeet Stockholm kommer att handla om precis det ämnet.

- Vi kommer ha samma tema som på Emeet i Göteborg i september: så kan du använda dina egna kanaler för att öka din trafik och din försäljning. Så det blir en session om content marketing under namnet "Gräv guld i dina egna kanaler". Vi vet att många e-handlare kämpar med kostnaden för att få ny trafik och vi hoppas denna session ska ge bra och matnyttiga tips kring hur man kan driva ny trafik på ett väldigt relevant sätt, utan att köpa mer reklam, avslutar han.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Så gick det under

Facit: Så gick det under "årets sämsta vecka"

Lägre temperaturer kan ha boostat e-handeln.

Annons
Annons
Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Kung Carl XVI Gustaf - svenskarnas drömmigaste bud

Många krav på listan.

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

Klarna får miljardkund i USA och Storbritannien

"Ett superbrand".

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

"Synd att butikerna hamnar i kläm".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Allt fortsätter som förr, men vd:n får gå.

Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

Annons
Annons
E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta