Åsa Bergendorf ska lyfta Twilfits e-handel till en ny nivå

"Ska driva på utvecklingen inom e-handel och omnichannel".

Underklädesbutiken Twilfit meddelar idag att man anställt en ny marknadschef i Åsa Bergendorf. Åsa har närmast arbetat som marknadsansvarig för Mood Stockholm och Gallerian och hon ska även ha en bakgrund som marknadschef på Polarn O. Pyret.

Åsas uppdrag kommer att vara att driva på den digitala utvecklingen för Twilfit inom e-handel och omnichannel.

Annons

- Jag är glad och stolt över att få vara med på den här resan, Twilfit är ett fantastiskt varumärke med enorm potential, säger Åsa Bergendorf.

“Fokusera fullt ut på vår förändringsresa”

Twilfit har idag 56 fysiska butiker och säger sig vara Sveriges främsta underklädeskedja. Detta vill man nu föra över online och bolaget ser “stor potential i e-handelsaffären” och säger sig ha aggressiva mål för att bli ledande även på nätet.

- Jag är mycket nöjd med att vi nu förstärkt verksamheten med en ny marknadschef. Nu har vi alla positioner på plats och kan fokusera fullt ut på vår förändringsresa, säger Kajsa Claesson, VD på Twilfit.

Annons