Annons

Australiensisk marknadsplats har siktet inställt på Europa

Australiensisk marknadsplats har siktet inställt på Europa

2016-02-12 10:28

Marketplacer, som både driver egna marknadsplatser och erbjuder en plattform för andra som vill göra detsamma, tar snart klivet in i Storbritannien.

Australiensiska Marketplacer grundades 2006, och förutom att man idag driver fyra egna marknadsplatser; BikeExchange, House of Home, Outdoria och Tinitrader, så erbjuder man även en plattform för andra som vill rulla ut en egen marknadsplats.

Marketplacer har i dagsläget kontor i Melbourne, USA, Nya Zealand samt Tyskland och har ett hundratal anställda. BikeExchange ska vara den största online-marknadsplatsen i världen inom sitt segment och finns idag i USA, Australien, Belgien, Tyskland, Nya Zealand. Och snart även i Storbritannien, rapporterar Business Insider.

Ska lansera exklusiv biljettjänst

Marketplacer plockade i somras in 10 miljoner dollar i riskkapital, något som värderar företaget till cirka 70 miljoner dollar, och nu väntar alltså en fortsatt expansion.

Annons
Annons

Under 2016 ska man ta klivet in i Storbritannien med sin egenutvecklade plattform och marknadsplatser. Man kommer även att lansera en ny biljettjänst vid namn Tixster som ska skilja sig en del från många av de som redan finns på marknaden.

– Tixster kommer att erbjuda upplevelser som du inte kan få från andra företag. Som att singla slant innan en AFL-match eller spela golf på Augusta i USA. Det kommer att bli en exklusiv biljettjänst som kommer att vara helt unik, säger Jason Wyatt, medgrundare av Marketplacer.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Annons
Annons

Minimera får 300 000 - ska ta second hand på nätet till ny nivå

Skrev ansökan själva, trots avrådan från branschfolket.

Nätbutiker under sekunden: Nu börjar resan för nya <nobr>e-tjänsten</nobr>

Nätbutiker under sekunden: Nu börjar resan för nya e-tjänsten

Umeå-startupen är redo att visa upp vad de har.

Han tröttnade på att göra rika företag rikare - startar global nätbutik för välgörenhet

Han tröttnade på att göra rika företag rikare - startar global nätbutik för välgörenhet

Nu vädjar han till svenska e-handlare om hjälp med det tekniska.

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Emeet Helsingborg förlängs med Eweek på två dagar

Emeet Helsingborg förlängs med Eweek på två dagar

Emeet-fansen kan inte få nog.

Jakt.se öppnar fysisk butik igen - ska nå 100 miljoner

Jakt.se öppnar fysisk butik igen - ska nå 100 miljoner

1 april lanseras systersajten Fiske.se.

Nytt i kassakriget: Billmate satsar på köp efter köpet

Nytt i kassakriget: Billmate satsar på köp efter köpet

Ny funktion ska bjuda på merförsäljning.

Annons
Annons
Adlibris-chefen: Så kan bokförlagen sälja mer

Adlibris-chefen: Så kan bokförlagen sälja mer

Sänkta priser på nya skönlitterära böcker skulle öka försäljningen kraftigt, tror Johan Kleberg, VD på Adlibris.

1
Addnature-grundare blir nya ägare i ISBJÖRN of Sweden

Addnature-grundare blir nya ägare i ISBJÖRN of Sweden

Blir tredje största ägaren i företaget.

Första omnibutiken öppnad i grannlandet

Clas Ohlson lanserar sitt omnikanalskoncept i Norge.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Länna Sport söker:

HAR DU E-HANDELSBAKGRUND OCH SINNE FÖR GRAFISK DESIGN?

H&M söker:

Web Analyst ? H&M Global Marketing

Campadre söker:

Online marketing specialist

Hövding Sverige AB söker:

Sales Manager Marketplace/E-Commerce

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem