Annons

Australiensisk marknadsplats har siktet inställt på Europa

Australiensisk marknadsplats har siktet inställt på Europa

2016-02-12 10:28

Marketplacer, som både driver egna marknadsplatser och erbjuder en plattform för andra som vill göra detsamma, tar snart klivet in i Storbritannien.

Australiensiska Marketplacer grundades 2006, och förutom att man idag driver fyra egna marknadsplatser; BikeExchange, House of Home, Outdoria och Tinitrader, så erbjuder man även en plattform för andra som vill rulla ut en egen marknadsplats.

Marketplacer har i dagsläget kontor i Melbourne, USA, Nya Zealand samt Tyskland och har ett hundratal anställda. BikeExchange ska vara den största online-marknadsplatsen i världen inom sitt segment och finns idag i USA, Australien, Belgien, Tyskland, Nya Zealand. Och snart även i Storbritannien, rapporterar Business Insider.

Ska lansera exklusiv biljettjänst

Marketplacer plockade i somras in 10 miljoner dollar i riskkapital, något som värderar företaget till cirka 70 miljoner dollar, och nu väntar alltså en fortsatt expansion.

Annons
Annons

Under 2016 ska man ta klivet in i Storbritannien med sin egenutvecklade plattform och marknadsplatser. Man kommer även att lansera en ny biljettjänst vid namn Tixster som ska skilja sig en del från många av de som redan finns på marknaden.

– Tixster kommer att erbjuda upplevelser som du inte kan få från andra företag. Som att singla slant innan en AFL-match eller spela golf på Augusta i USA. Det kommer att bli en exklusiv biljettjänst som kommer att vara helt unik, säger Jason Wyatt, medgrundare av Marketplacer.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
E-handeln som ökade med 400 procent på två år

E-handeln som ökade med 400 procent på två år

Bra Sommarmöblers e-handel gick från att stå för 5 till 25 procent av försäljningen.

Annons
Annons

Sportlala tar in fem miljoner - ska satsa på friluftsliv

Med nya miljoner i bagaget ska Sportlala bland annat rekrytera ny personal.

Därför har matkassen längre ledtid än självplocket

Därför har matkassen längre ledtid än självplocket

Ehandel.se har undersökt varför den färdigplanerade matkassen måste beställas en vecka i förväg medan den självplockade kassen kan levereras samma dag.

Digital begravningsbyrå får kritik:

Digital begravningsbyrå får kritik: "En förödande lögn"

Begravningstjänsten Funera fälls av Reklamombudsmannens opinionsnämnd för att ha vilselett kunderna med en prisjämförelse.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Ogvall tar strid för <nobr>e-handeln</nobr> - rasar mot spritförbudet

Ogvall tar strid för e-handeln - rasar mot spritförbudet

Dubbelmoral av Sveriges regering, anser Svensk Digital Handels VD Jonas Ogvall.

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

Adlibris tar in ny kassa - ska möta nytt köpbeteende

Adlibris fysiska butik ska bli ett e-handelsombud. Nu tar företaget in en ny kassalösning. 

Shopifys Google-ambitioner: mångdubblar personalstyrkan

Ska utöka personalen från 200 till 1000.

Annons
Annons
E-handeln ökar kraftigt - över <nobr>40 000</nobr> butiksjobb försvinner

E-handeln ökar kraftigt - över 40 000 butiksjobb försvinner

Tre handelsbolag om dagen i konkurs - men e-handeln boomar fram till 2025.

Ny forskning: Folk på plats viktigt för framgång utomlands

E-handlare som vill in på en ny marknad gör klokt i att satsa på geografisk närvaro, enligt en ny avhandling.

Adlibris miljoninvesterar i Shipwallet:

Adlibris miljoninvesterar i Shipwallet: "Har en samsyn"

Frakttjänsten och e-handlaren fördjupar sitt samarbete.

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Nosto Solutions Ab söker:

Business Development Manager - Sweden

SwedOffice söker:

Digital marknadsförare/marknadsansvarig

Sharespine AB söker:

Integrationstekniker e-handel

Indiska Magasinet AB söker:

Produktägare/Projektledare e-handel och Omnikanal

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem