Annons

Australiensisk marknadsplats har siktet inställt på Europa

Australiensisk marknadsplats har siktet inställt på Europa

2016-02-12 10:28

Marketplacer, som både driver egna marknadsplatser och erbjuder en plattform för andra som vill göra detsamma, tar snart klivet in i Storbritannien.

Australiensiska Marketplacer grundades 2006, och förutom att man idag driver fyra egna marknadsplatser; BikeExchange, House of Home, Outdoria och Tinitrader, så erbjuder man även en plattform för andra som vill rulla ut en egen marknadsplats.

Marketplacer har i dagsläget kontor i Melbourne, USA, Nya Zealand samt Tyskland och har ett hundratal anställda. BikeExchange ska vara den största online-marknadsplatsen i världen inom sitt segment och finns idag i USA, Australien, Belgien, Tyskland, Nya Zealand. Och snart även i Storbritannien, rapporterar Business Insider.

Ska lansera exklusiv biljettjänst

Marketplacer plockade i somras in 10 miljoner dollar i riskkapital, något som värderar företaget till cirka 70 miljoner dollar, och nu väntar alltså en fortsatt expansion.

Annons
Annons

Under 2016 ska man ta klivet in i Storbritannien med sin egenutvecklade plattform och marknadsplatser. Man kommer även att lansera en ny biljettjänst vid namn Tixster som ska skilja sig en del från många av de som redan finns på marknaden.

– Tixster kommer att erbjuda upplevelser som du inte kan få från andra företag. Som att singla slant innan en AFL-match eller spela golf på Augusta i USA. Det kommer att bli en exklusiv biljettjänst som kommer att vara helt unik, säger Jason Wyatt, medgrundare av Marketplacer.

Jimmy Andersson

Redaktör

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Hos Garden Glory är idén viktigare än produkten

Intervju: Hos Garden Glory är idén viktigare än produkten

Linda Brattlöfs e-handel Garden Glory kombinerar trädgårdsskötsel och mode.

Annons
Annons

Miljardsatsning på nytt logistikcenter utanför Örebro

Fastighetsbolaget Catena gör efter sin e-handelssatsning i Ängelholm en ny storsatsning i Örebro.

Visas VD hotar PayPal med krig om nätkunderna

Visas VD hotar PayPal med krig om nätkunderna

Enligt Visa uppmanar PayPal användarna att betala direkt från sina bankkonton, något som innebär missade intäkter för kortjätten.

Twitter skiftar fokus från köpknappar till annonser

Det sociala nätverket ger inte helt upp sin satsning på e-handeln men ska framöver satsa mer på retargeting, så kallad återannonsering.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Köp i videoannons nästa steg i Facebooks e-handelsflirt

Facebook uppges vara på gång att lansera möjlighet för kunderna att handla direkt i forumets videoannonser.

KidsBrandStore överger sina lokaler för en korvfabrik

KidsBrandStore överger sina lokaler för en korvfabrik

E-handlaren har växt ur sina gamla lokaler och i sommar flyttar man in i ett nyrenoverat lager.

100 miljoner bluffmail med Amazon som avsändare

100 miljoner bluffmail med Amazon som avsändare

Säkerhetsexperter varnar för mail med elak kod som tar den drabbade datorn som gisslan.

Annons
Annons
Ogvall om EU-paketet:

Ogvall om EU-paketet: "Lite Sovjetunionen över det hela"

Svensk Digital Handels VD Jonas Ogvall ser flera problem med EU:s föreslagna e-handelsregler.

Kunden bryr sig inte om frakt, de bryr sig om leverans

Debatt: Kunden bryr sig inte om frakt, de bryr sig om leverans

Anton Johansson ryter nu till i en artikel här på Ehandel.se och menar på att kunden skiter fullkomligt i frakten.

9
Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem