Annons

Australiensisk marknadsplats har siktet inställt på Europa

Australiensisk marknadsplats har siktet inställt på Europa

2016-02-12 10:28

Marketplacer, som både driver egna marknadsplatser och erbjuder en plattform för andra som vill göra detsamma, tar snart klivet in i Storbritannien.

Australiensiska Marketplacer grundades 2006, och förutom att man idag driver fyra egna marknadsplatser; BikeExchange, House of Home, Outdoria och Tinitrader, så erbjuder man även en plattform för andra som vill rulla ut en egen marknadsplats.

Marketplacer har i dagsläget kontor i Melbourne, USA, Nya Zealand samt Tyskland och har ett hundratal anställda. BikeExchange ska vara den största online-marknadsplatsen i världen inom sitt segment och finns idag i USA, Australien, Belgien, Tyskland, Nya Zealand. Och snart även i Storbritannien, rapporterar Business Insider.

Ska lansera exklusiv biljettjänst

Marketplacer plockade i somras in 10 miljoner dollar i riskkapital, något som värderar företaget till cirka 70 miljoner dollar, och nu väntar alltså en fortsatt expansion.

Annons
Annons

Under 2016 ska man ta klivet in i Storbritannien med sin egenutvecklade plattform och marknadsplatser. Man kommer även att lansera en ny biljettjänst vid namn Tixster som ska skilja sig en del från många av de som redan finns på marknaden.

– Tixster kommer att erbjuda upplevelser som du inte kan få från andra företag. Som att singla slant innan en AFL-match eller spela golf på Augusta i USA. Det kommer att bli en exklusiv biljettjänst som kommer att vara helt unik, säger Jason Wyatt, medgrundare av Marketplacer.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta