Annons

Australiensisk marknadsplats har siktet inställt på Europa

Australiensisk marknadsplats har siktet inställt på Europa

2016-02-12 10:28

Marketplacer, som både driver egna marknadsplatser och erbjuder en plattform för andra som vill göra detsamma, tar snart klivet in i Storbritannien.

Australiensiska Marketplacer grundades 2006, och förutom att man idag driver fyra egna marknadsplatser; BikeExchange, House of Home, Outdoria och Tinitrader, så erbjuder man även en plattform för andra som vill rulla ut en egen marknadsplats.

Marketplacer har i dagsläget kontor i Melbourne, USA, Nya Zealand samt Tyskland och har ett hundratal anställda. BikeExchange ska vara den största online-marknadsplatsen i världen inom sitt segment och finns idag i USA, Australien, Belgien, Tyskland, Nya Zealand. Och snart även i Storbritannien, rapporterar Business Insider.

Ska lansera exklusiv biljettjänst

Marketplacer plockade i somras in 10 miljoner dollar i riskkapital, något som värderar företaget till cirka 70 miljoner dollar, och nu väntar alltså en fortsatt expansion.

Annons
Annons

Under 2016 ska man ta klivet in i Storbritannien med sin egenutvecklade plattform och marknadsplatser. Man kommer även att lansera en ny biljettjänst vid namn Tixster som ska skilja sig en del från många av de som redan finns på marknaden.

– Tixster kommer att erbjuda upplevelser som du inte kan få från andra företag. Som att singla slant innan en AFL-match eller spela golf på Augusta i USA. Det kommer att bli en exklusiv biljettjänst som kommer att vara helt unik, säger Jason Wyatt, medgrundare av Marketplacer.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Zalando tar över - satsar på

Zalando tar över - satsar på "aggressiva" ledtider

Zalandos Nordenchef Kenneth Melchior berättar i en exklusiv intervju om företagets planer för Sverige.

Annons
Annons
Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Kashmirreklam var för sexig - nätbutik anmäld

Soft Goats marknadsföring uppskattades inte av alla.

1
En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

En halv miljon skor i ny fabrik - flyttar in på 5000 kvadrat

Kavats kapacitet ökar med 66 procent.

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Online Brands siktar mot 35 miljoner med nytt förvärv

Köper hela Idéguld AB och får därmed en guldsmedsbutik i Borås.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Björn Borg ökar - men <nobr>e-handeln</nobr> backar med 20%

Björn Borg ökar - men e-handeln backar med 20%

Slutade köpa trafik och såg e-handelsförsäljningen sjunka.

Del 2: "Vårt negativa resultat är en del av vår strategi"

Fyndiq svarar på kritiken från handlarna.

2
Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

Mekonomens dotterbolag ska utbilda framtidens mekaniker

30 elever har antagits till terminsstarten.

Annons
Annons
Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ökade med 56% under Q1 - krossade 7 miljarder dollar

Ingen inbromsning i sikte för den kinesiska e-handelsjätten.

Annons
Annons
Annons
leverantörserbjudanden
Jobb på Ehandel.se

Jollyroom AB söker:

Analytisk marknadsassistent med SEM-ansvar till Jollyroom i Göteborg!

MaxGaming söker:

Marknadsförare till MaxGaming.se

KitchenLab AB söker:

Order-/lageransvarig

Awin söker:

Account Manager

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem