Annons

B2B-framgången börjar med fågel, fisk och mittemellan Jacob Hillestad

B2B-framgången börjar med fågel, fisk och mittemellan

2018-09-19 08:12

Ser ut att dubbla i år igen.

Nyligen kunde vi berätta om B2B-handeln Outofhome.se, som omsätter nära 50 miljoner kronor via sin nätbutik.

LÄS ÄVEN: E-handlare inom B2B når 50 miljoner - outsourcar lagret

E-handelsföretaget satsar på att förse bland annat restauranger med allt vad de kan tänkas behöva.

- Outofhome.se är en leverantörsdriven e-handelsgrossist. Man kan säga att vi gör allt vi kan för att göra vägen mellan producent och slutkund så kort som möjligt. Vi har ingen massiv säljkår utan förlitar oss på de säljare som producenten redan har på marknaden. Administrativ personal har ersatts med smarta IT-lösningar. Det gör att vi kan fokusera på vårt verkliga uppdrag; Att distribuera varor från A till B, utan onödiga kostnader däremellan, förklarar företaget.

Det ska vara snart tre år sedan Outofhome.se drog igång på riktigt och tillväxten har alltså varit snabb. Hittills har dock e-handlaren haft en lucka i verksamheten som foodservice-företag, nämligen kyl- och frysvaror. Detta är något man började med att lösa i våras.

Annons
Annons
- Under våren smygstartade vi med glass från Barebells & NOCCO för att testa fryskedjan och det har fallit mycket väl ut. Många pallar proteinglass har hittat hem i varma magar under den fina sommaren, skriver Outofhome-teamet i ett pressmeddelande.

"Vi ser inget slut på tillväxtkurvan"

Arbetet har sedan fortsatt och man har nu expanderat med vad företaget kallar “fågel, fisk och mittemellan”.

- Under sommaren har vi jobbat som dårar med att skriva produkttexter, fixa bilder och förbereda butiken på det nya sortimentet. Vi kommer de närmaste veckorna att presentera många nyheter i de olika produktkategorierna. Först ut har vi Feldts Fisk, Guldfågeln, Ahlströms Factory, Tulip och Findus.

Gällande tillväxten så ska det luta åt en dubbling av omsättningen i år igen.

- Varje vecka ansluter sig fler varumärkes-leverantörer till Outofhome.se och än så länge ser vi inget slut på tillväxtkurvan. Målsättningen har varit att dubbla varje år och än så länge håller den trenden i sig, säger Jacob Hillestad, marknadschef på Outofhome.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
EU vill tvinga Amazon att sätta upp

EU vill tvinga Amazon att sätta upp "kinesiska murar"

Ska stoppa utnyttjandet av e-handlarnas data.

Annons
Annons
Miljardbolaget bakom Aperol intar Kinas <nobr>e-handel</nobr>

Miljardbolaget bakom Aperol intar Kinas e-handel

Sprit till alla singlar?

Däck365 nådde 99 miljoner - blir superföretag och gasell

Däck365 nådde 99 miljoner - blir superföretag och gasell

Slog tidigare prognos.

Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

Nytt svenskt online-only brand ska lyfta med Kickstarter

"Direkt till konsument, utan några mellanhänder".

1
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Många påminnelser med digitala fakturor

Många påminnelser med digitala fakturor

Kunderna vill inte ha dem på posten.

2
<nobr>E-handlarna</nobr> är supertaggade inför shoppingfesten

E-handlarna är supertaggade inför shoppingfesten

Framtidstron ökar rejält bland nätbutiker.

Desktop-trafiken till <nobr>e-handlare</nobr> sjunker mer än beräknat

Desktop-trafiken till e-handlare sjunker mer än beräknat

Mobilen tar över.

Annons
Annons
NordicFeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

Helgläsning: NordicFeel och Eleven tar fart mot 500 miljoner

Ska skapa "skönhetens ICA".

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

RoyalDesign slår upp portarna till ny supermodern sajt

11 miljoner för branschens Ferrari.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Stadium söker:

Customer Analyst

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta