B2B-mathandel miljösatsar – rekryterar från Coop

Vill påverka hela branschen i en mer hållbar riktning.

Menigo, som är ett B2B-företag som säljer mat och dryck på nätet, satsar vidare på miljö och teknik med en ny dubbelrekrytering.

Under 2017 har företaget satt ribban högt och storsatsar på hållbarhet. Målet är att påverka hela branschen i en mer miljövänlig riktning.

Annons

Ny chef för miljö och kvalitet

Som ett led i detta rekryteras nu Erika Rapp som miljö- och kvalitetschef. Hon kommer närmast från en liknande tjänst, kvalitets- och utvecklingsansvarig, på Coop och började hos Menigo i november förra året.

- Menigo har kommit långt med kvalitets- och miljöcertifieringar och jag ser fram emot att ytterligare utveckla det arbetet. Vi har stora möjligheter att påverka vårt sortiment i en ännu mer hållbar riktning samtidigt som vi stärker vårt kunderbjudande. Det är en vinst för alla, säger Erika Rapp i ett pressmeddelande.

Ekologi-koordinator blir CS-ansvarig

I samma veva passar företaget också på att ge Christoffer Carlsmose nya arbetsuppgifter. Han jobbar sedan tidigare inom Menigo, men den forna tjänsten som ekologi-koordinator byttes vid årsskiftet mot en tjänst som CS-ansvarig.

- Jag ser fram emot att jobba brett med CS-frågorna i hela företaget. De här frågorna är både avgörande för en hållbar värld men också för att på sikt vara relevant som företag och samarbetspartner, säger Christoffer Carlsmose.

Annons