Babybutik ska nå 100 miljoner med ny e-handel

Med fokus på varumärkesprofilering direkt mot slutkund ska svenska Elodie Details växa internationellt.

Elodie Details grundades 2005 av Linda Sätterström när hon som mammaledig började tillverka napphållare åt sina och sina vänners barn. Sedan dess har sortimentet breddats med bland annat nappar, mössor, skötväskor och åkpåsar.

Idag omfattar Elodie Details hundratals produkter som säljs via återförsäljare i fler än 30 länder och nu gör företaget en storsatsning på sin egen e-handel.

Annons

Sneglar på Asien

Linda Sätterström, som idag är VD och chefsdesigner, hoppas att e-handelssatsningen ska hjälpa företaget att växa internationellt och göra det enklare att fokusera sin varumärkesprofilering direkt mot slutkunden.

Målet är att omsätta 100 miljoner under 2017 och att Elodie Details ska vara ”top of mind” inom designade babyprodukter på fler marknader.

– Jag är övertygad om att vi har lika stor potential och efterfrågan i övriga Europa som vi ser här hemma i Sverige. Naturligtvis vill vi på sikt satsa även mot Asien där konsumenterna är väldigt varumärkesfokuserade och borde gilla vårt varumärke och vad vi står för, säger Linda Sätterström.

Annons