Babybutik vill bli proffs både på och utanför nätet

Näthandeln har satt hård press på barn- och babybutikerna, men nu börjar allt fler av de fysiska handlarna hitta ut på nätet. Nyligen tog även kedjan Babyproffsen steget ut på webben för att kunna möta sina kunder i flera kanaler.

Babyproffsen är en av Sveriges ledande babykedjor med 47 butiker från norr till söder. Kedjan har stort fokus på produkter som barnvagnar, bilbarnstolar och andra säkerhetsprodukter, framförallt under barnens första år.

I höstas tog kedjan även steget fullt ut in i den digitala handeln med en nylanserad hemsida och webbutik. tanken är att den ska agera ett starkt komplement till butikerna.

Annons

– Med de senaste årens snabba utveckling inom e-handel och möjligheter att möta kunder i både butik och på nätet är vi glada över att nu göra det ännu enklare för våra kunder att ta del av vårt stora utbud. Ett mycket viktigt steg för vårt företags framgång och framtid, säger Babyproffsens vd, Reine Johansson.

100 procent omnikanal

Ett viktigt del i Babyproffsens satsning är att vara tillgänglig för kunderna i alla kanaler och kunna erbjuda samma flexibla betalningssätt i både butik och på nätet. Kedjan har under flera år samarbetat med Resurs Bank om kundfinansiering i butiker och bland annat erbjudit det skräddarsydda Babyproffsen-kortet.

Ett samarbete som fortsätter även nu och Resurs Bank agerar leverantör av faktura, delbetalning och Babyproffsen-kort som betalsätt i nätbutiken. Något man hoppas ska ge kunden en sammanhållen köpupplevelse på såväl webben som i butikerna.

– Det här är framtidens melodi. Som detaljhandelskedja måste man idag vara 100 procent omnikanal, det vill säga att vara tillgänglig för kunder just där kunderna är. Det innebär att kedjorna ställer höga krav på oss leverantörer att hjälpa dem skapa värde oavsett försäljningskanal, säger Olle Hyberg, head of e-commerce på Resurs Bank.

Babyproffsens nätbutik ska vara baserad på WordPress och Woocomerce och ni finner den här.

 

Källa: Press

Annons

Annons