Babysuccén tar över England – e-handeln ökar med 30%

"I linje med tidigare trend".

KappAhls baby-succé, det egna märket Newbie, driver sedan en tid tillbaka en egen e-handel i Storbritannien samt en konceptbutik i London.

"Har överträffat våra förväntningar"

Detta ska nu utökas, meddelar företaget. Ytterligare två fysiska butiker ska det bli i Storbritannien.

Annons

- Mottagandet i en av världens främsta modehuvudstäder, London, har överträffat våra förväntningar Newbie Store positionerar sig väl i utbudet med sin tydliga profil som ett svenskt livsstilskoncept med fokus på hållbarhet och prisvärde, säger Camilla Wernlund, ansvarig för New Business på KappAhl och Newbies expansion, i ett pressmeddelande.

Samtidigt släpper företaget idag sin halvårsrapport, som sträcker sig mellan september och februari. Där redovisar det att deras e-handel växer med 30-40 procent, vilket uppges vara "i linje med tidigare trend". Samtidigt har dock försäljningen under första halvåret minskat med 6,9 procent till drygt 2,2 miljarder kronor.

Annons