Annons

Bachelorbox skruvar upp tempot efter lyckad lansering Män som har väntat på boxar får sina önskningar uppfyllda

Bachelorbox skruvar upp tempot efter lyckad lansering

2016-08-19 11:50

Prenumerationstjänsten har haft ett händelserikt första halvår med ett gäng nylanserade boxar och ett utökat e-handelssortiment.

I maj 2016 lanserades Bachelorbox.se i skarpt läge. En tjänst som varje månad skickar ut en låda full med det allra nödvändigaste. Som strumpor, kalsonger, t-shirts och tandborstar. Vid lanseringen erbjöds tre olika varianter; basic, nature och premium, men sedan dess har det hänt en hel del.

Sortimentet har utökats rejält både när det gäller boxar och det vanliga e-handelsutbudet. Det i takt med att kundbasen expanderat och organisationen stärkts upp på utvecklarsidan.

Annons
Annons
– De senaste sex månaderna har varit ett riktigt äventyr där vi sett hur våra boxar tagit en plats som handlar om mer än kalsonger och strumpor. Det handlar om enkelhet i vardagen och ett samlat grepp kring att vara man, säger Mikael Nyman, VD på Bachelorbox.

Hög tid för en klockprenumeration

Nyligen lanserades ett tiotal nya boxar, däribland en klockprenumeration och ett grooming-upplägg i samarbete med Babor hudvårdsprodukter. Samarbetet med Babor hoppas Bachelorbox ska kunna tilltala en medveten målgrupp, både när det gäller män, och kvinnor som köper presenter till män.

– Vi har hela tiden försökt att fylla luckor på marknaden med produkter som Tid Bas och Tid Plus som är prenumerationskoncept på enkla och schyssta modeklockor. Mest spännande i höst blir att se om vi lyckas göra vårt koncept till bästa fars dag-presenten eller om någon av boxarna lyckas bli årets julklapp för män, säger grundaren Elisabeth Nyman.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Annons
Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

Kunde inte framgångsrikt avsluta rekonstruktionen.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Helgspecial: Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Bra eller dåligt att sluta med flyg och kött?

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Annons
Annons
Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta