Bang & Olufsen ska vända sviktande försäljning

Ska integrera mobil, online och butik.

Bang & Olufsen, det kända danska hemelektronikbolaget, går nu ut med nyheten att de stöper om sin plattform för att bli en omnikanal. Företaget, som har specialiserat sig på att kombinera design med teknik, grundades redan 1925. Idag säljer de högtalare, tv-apparater och hörlurar. På sista tiden har Bang & Olufsen drabbats av sviktande försäljning i både Europa och USA. Det rapporterar bland annat Ekstrabladet

Företagets nya satsning ska integrera deras mobila plattform och onlinehandeln med de fysiska butikerna.

Annons

- Vi ville att vår e-handelsstrategi skulle ha maximal flexibilitet för framtiden, säger Tomas Antvorskov Krag, chef för e-handel på Bang & Olufsen.

Samarbetar med techbolag

För att kunna bygga sin nya omniplattform har Bang & Olufsen valt att samarbetat med det globala techbolaget commercetools.

- Vi är glada att få följa med en traditionell leverantör som Bang & Olufsen på deras nästa steg mot framtiden för digital handel, säger Dirk Hoerig, grundare och koncernchef för commeretools, och fortsätter:

- Högkvalitativa produkter som dessa behöver inte bara ha snygga presentationsmöjligheter i affären. Onlinetillgängligheten måste återspegla den häpnadsväckande designen.

Företaget kommer härnäst att börja kombinera sin online- och offlinehandel. Kunderna kommer kunna beställa online och hämta varorna i butiken. Tvärtom kommer det också finnas möjlighet att beställa hem varor som är slut på nätet.

Annons