Annons

Bangerhead lanserar ny sajt och eget varumärke

Bangerhead lanserar ny sajt och eget varumärke

2013-09-04 09:17

Skönhetsbutiken Bangerhead gör en makeover. Förutom en ny version av sin hemsida har e-handelsbolaget tagit fram en ny grafisk profil. Samtidigt passar man på att lansera ett eget hårvårdsmärke.

Bangerhead som tidigare i år köpte upp hårvårdsbutiken ForHair.se satsar vidare för att bli Nordens ledande butik för skönhetsprodukter på nätet. På vägen dit passar man på att fräscha upp sitt varumärke med en ny logotyp och grafisk profil.

Man har även nylanserat sin hemsida med flera nya funktioner som ska förbättra besökarens användarupplevelse.

– Vi har arbetat i över ett års tid med att förnya Bangerhead och stärka vår varumärkesidentitet och är väldigt nöjda med resultatet. Både funktionsmässigt och utseendemässigt kan vi nu presentera en e-handel i världsklass, säger Per Sköld, VD för Bangerhead.

Förverkligar en dröm

Samtidigt passar man på att lansera ett eget hårvårdsmärke under namnet Bangerhead Professional. Första produkten är ett färgbevarande värmeskydd med namnet Protect My Hair.

En produkt som ska användas innan användning av värmeverktyg, som hårfön eller plattång, för att undvika skador och förslitningar på håret.

Annons
Annons
– Att lansera eget varumärke har legat i vår pipeline ända sedan företagets grundande 2008 och det är väldigt roligt att äntligen förverkliga denna dröm. Protect My Hair är vår första produkt men vi kommer kontinuerligt att lansera fler egna produkter under hösten och våren, säger Per Sköld.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Joel
2013-09-04 09:20

Jag gillar deras nya design! Men logotypen känns lite Stayhard :)

Tigern
2013-09-04 11:35

Varför har jag inte fått något mail om det här? ;-)

mkse.com
2013-09-05 14:23

Vad är det för plattform?

Micke
2013-09-05 14:53

mkse, det ser ut som Askås

http://www.bangerhead.se/webadmin

Julius
2013-09-05 15:02

Jupp, det är Askås:

– Bangerhead är en kund som verkligen är med och driver vår verksamhet framåt. Vi har haft glädjen att samarbeta med Bangerhead under hela deras uppstart och utveckling och de utgör ett lysande exempel på att framgångsrik e-handel förutsätter en kombination av rätt människor, kunskap och stenhårt arbete, säger Jonas Askås, VD på Askås I&R.

Jimmy Öström
2013-09-06 02:19

Njaa jag håller inte med dig Joel om loggan. Vart tvungen att gå in och kolla på Stayhard.se men ser inte mycket likheter faktiskt.

Jimmy Öström
2013-09-06 02:29

Men SHIT vilken superbra storleksguide Stayhard har, UNDERBAR!!

Nu ska man bara gå ner ett par tre kilo till så man kan ha deras sjukt snygga kläder!!!

sabina
2013-09-09 14:39

@JimmyÖström Vad kul att du tycker om Stayhards Storleksguide! Det är vi från Virtusize som står bakom den. Du kan hitta oss på fler butiker här http://bit.ly/13A55lb

//Sabina från Virtusize

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta