Bangerhead lanserar ny sajt och eget varumärke

Skönhetsbutiken Bangerhead gör en makeover. Förutom en ny version av sin hemsida har e-handelsbolaget tagit fram en ny grafisk profil. Samtidigt passar man på att lansera ett eget hårvårdsmärke.

Bangerhead som tidigare i år köpte upp hårvårdsbutiken ForHair.se satsar vidare för att bli Nordens ledande butik för skönhetsprodukter på nätet. På vägen dit passar man på att fräscha upp sitt varumärke med en ny logotyp och grafisk profil.

Man har även nylanserat sin hemsida med flera nya funktioner som ska förbättra besökarens användarupplevelse.

Annons
Annons

– Vi har arbetat i över ett års tid med att förnya Bangerhead och stärka vår varumärkesidentitet och är väldigt nöjda med resultatet. Både funktionsmässigt och utseendemässigt kan vi nu presentera en e-handel i världsklass, säger Per Sköld, VD för Bangerhead.

Förverkligar en dröm

Samtidigt passar man på att lansera ett eget hårvårdsmärke under namnet Bangerhead Professional. Första produkten är ett färgbevarande värmeskydd med namnet Protect My Hair.

En produkt som ska användas innan användning av värmeverktyg, som hårfön eller plattång, för att undvika skador och förslitningar på håret.

– Att lansera eget varumärke har legat i vår pipeline ända sedan företagets grundande 2008 och det är väldigt roligt att äntligen förverkliga denna dröm. Protect My Hair är vår första produkt men vi kommer kontinuerligt att lansera fler egna produkter under hösten och våren, säger Per Sköld.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!