Annons

Bangerhead når milstolpe och expanderar till Norge

Bangerhead når milstolpe och expanderar till Norge

2013-02-15 09:43

Skönhetsbutiken Bangerheads arbete för att bli Nordens största och bästa skönhetsbutik på nätet fortsätter. Nu meddelar man att man expanderar till Norge, samtidigt säger man sig nått en milstolpe och skickat ut paket till över 100 000 kunder.

Bangerhead etablerades i Sverige under december 2008 och har sedan starten vuxit till att bli en av Sveriges största skönhetsbutiker på nätet. I dag har man över 7 000 skönhetsprodukter från fler än 250 varumärken i butiken. Man säger också att man nu skickat ut paket till över 100 000 kunder.
– Vi är väldigt stolta över att ha nått milstolpen 100 000 nöjda kunder. Att vi nått den här gränsen är ett bevis på att våra kunder uppskattar vårt stora sortiment, låga priser och snabba leveranser. Vi fortsätter att förbättra hos hela tiden och ger tillbaka till våra fantastiska kunder, säger Per Sköld, VD för Bangerhead

CDON-utmanare

Bangerhead AB tillhör Banger Internet Group som även äger nätbutikerna Hemfoder.se och Regentrow.com. E-handelsgruppen grundades våren 2011 och huvudägaren Gustav A. Eriksson är tydlig med sitt mål, och har tidigare sagt att man vill utmana CDON på e-handelsmarknaden. Så att man nu expanderar till Norge med sitt flaggskepp bangerhead känns som ett naturligt steg.

Bangerhead.no lanseras officiellt den 2 mars men butiken smyglanserades redan innan jul. Den norska sidan har samma sortiment, bygger på samma plattform och använder samma infrastruktur och lager, men har lokala returhubbar och lokal kundservice.
– E-handeln i Norge växer väldigt snabbt och vi tror och hoppas att Bangerhead kommer att bli en ledande aktör även i Norge. Vi kommer att satsa mycket på bloggar och sociala kanaler för att nå våra konsumenter och mottagandet hittills har varit väldigt positivt, berättar Anette Søiland, marknadschef Bangerhead.no.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta