Annons

Bangerheads milstolpe: Över 50% hemleverans i storstäderna Bangerhead och Budbee förstärker sitt samarbete

Bangerheads milstolpe: Över 50% hemleverans i storstäderna

2018-10-08 10:15

Räknar med 250 000 kunder nästa år.

En ökning på 30 procent som tog Bangerheads omsättning över 100 miljoners-strecket. Så såg facit ut när e-handlarens siffror för 2017 blev offentliga i våras.

LÄS ÄVEN: E-handlaren Bangerhead slog 100 miljoner i omsättning

"En livsnödvändighet" med smidig leverans

Och nu står det klart att det inte bara är omsättningen som ökar hos Bangerhead. Bolaget har nämligen också sett en tillväxt när det kommer till hemleveranser. Av de order som läggs av kunder i Stockholm, Göteborg och Malmö, delas över 50 procent ut med hemleverans.

Mer konkret handlar det om hemleveranser med företaget Budbee, berättar Bangerhead i ett mejl till Ehandel.se.

Annons
Annons
- Skönhetsprodukter är varor som köps återkommande och för att slå fysisk retail är det en livsnödvändighet att fokusera på optimerade leveranser och ett så smidigt köpflöde som möjligt, säger Bangerheads medgrundare Thomas Grabe i en kommentar.

Investerar i brandade bilar

Framöver räknar Bangerhead, som också hoppas på en utveckling med fler paketskåp, med att hemleveranserna ska öka ytterligare i popularitet. För att ligga i framkant av utvecklingen har företaget investerat i fyra Bangerhead-brandade Budbee-bilar.

LÄS ÄVEN: Apotea först ut med Budbees co-brandade bilar

- Målsättningen är att mer än 50 procent av alla order skall levereras hem till dörren i Sverige, Norge och Finland inom två år, säger Thomas Grabe, och fortsätter:
- Vi räknar med en aktiv kundbas om 250 000 kunder under 2019, och det ligger i vårt intresse att se till att dessa så smidigt som möjligt kan väva in Bangerhead i sin vardag.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta