Annons

Bangerheads milstolpe: Över 50% hemleverans i storstäderna Bangerhead och Budbee förstärker sitt samarbete

Bangerheads milstolpe: Över 50% hemleverans i storstäderna

2018-10-08 10:15

Räknar med 250 000 kunder nästa år.

En ökning på 30 procent som tog Bangerheads omsättning över 100 miljoners-strecket. Så såg facit ut när e-handlarens siffror för 2017 blev offentliga i våras.

LÄS ÄVEN: E-handlaren Bangerhead slog 100 miljoner i omsättning

"En livsnödvändighet" med smidig leverans

Och nu står det klart att det inte bara är omsättningen som ökar hos Bangerhead. Bolaget har nämligen också sett en tillväxt när det kommer till hemleveranser. Av de order som läggs av kunder i Stockholm, Göteborg och Malmö, delas över 50 procent ut med hemleverans.

Mer konkret handlar det om hemleveranser med företaget Budbee, berättar Bangerhead i ett mejl till Ehandel.se.

Annons
Annons
- Skönhetsprodukter är varor som köps återkommande och för att slå fysisk retail är det en livsnödvändighet att fokusera på optimerade leveranser och ett så smidigt köpflöde som möjligt, säger Bangerheads medgrundare Thomas Grabe i en kommentar.

Investerar i brandade bilar

Framöver räknar Bangerhead, som också hoppas på en utveckling med fler paketskåp, med att hemleveranserna ska öka ytterligare i popularitet. För att ligga i framkant av utvecklingen har företaget investerat i fyra Bangerhead-brandade Budbee-bilar.

LÄS ÄVEN: Apotea först ut med Budbees co-brandade bilar

- Målsättningen är att mer än 50 procent av alla order skall levereras hem till dörren i Sverige, Norge och Finland inom två år, säger Thomas Grabe, och fortsätter:
- Vi räknar med en aktiv kundbas om 250 000 kunder under 2019, och det ligger i vårt intresse att se till att dessa så smidigt som möjligt kan väva in Bangerhead i sin vardag.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta