Barn i rutan skall göra Jollyroom till jultomte

Jollyroom har på kort tid blivit en uppstickare inom barn- och babybranschen. Nu ska man sticka upp lite till genom att synas i TV-rutan. Under hösten lanserar e-handelsföretaget fyra egenproducerade reklamfilmer med fokus på barnens önskningar inför julen.

Jollyroom har haft ett händelserikt år. Först bytte man ut sin e-handelsplattform, och sedan sina lokaler. E-handlaren bytte dock inte ut ett land mot ett annat, men tog likväl steget in i Finland nyligen.

Mitt i allt flyttande har Jollyroom även haft tid för att spela in ett gäng egenproducerade reklamfilmer. Filmerna är inspelade i samverkan med kunder och deras barn, med fokus på barnens önskningar inför julen.

Annons

– Vi ville integrera ytterligare med vår målgrupp och lyfta fram det mest värdefulla i deras liv - barnen. Vi valde därför att använda oss av våra egna kunder och deras barn. Reklamfilmerna är producerade in-house och allt från casting till produktion har vi valt att utföra helt på egen hand. Otroligt nervöst men samtidigt oerhört roligt att vi vågade ta chansen att satsa på ett projekt tillsammans med våra kunder, säger Jessica Egman, Marknadschef Jollyroom.

Kombinerar två världar

Jollyroom höll först en casting för kunder i sina lokaler, vilket ska ha gett en oerhörd respons enligt Jessica. Man valde sedan ut fyra barn som helt fritt fick berätta om sina önskningar inför julen. Totalt har man spelat in fyra reklamfilmer som ska rulla på kanal 5 under hela hösten.

– Det är just vår målgrupp som gör vårt arbete så otroligt värt att göra och vi såg det som ett ypperligt tillfälle att göra ett projekt tillsammans med dem. Vi strävar efter att alltid ligga i framkant och arbeta med marknadsföring för en personlig upplevelse för konsumenten. Den här gången väljer vi att kombinera två världar, att knyta traditionell media som tv med en stor marknadsföringskampanj online, säger Jessica Egman.

Källa: Press

Annons